Wie is bekent met het ZG Zollinger-ellison syndrome er wordt bij mij een onderzoek gedaan, wat kan ik verwachten?? Zijn er mensen met ervaring in de behandeling en met wie kan ik daar over praten.Ik ben NL erg bang en alleen.
bijvoorbaat dank WIM
hoi Wim,
Ik heb gezocht via Planet, ik vond vooral sites met maag medicijnen, bij deze ziekte; de enige echte tekst die ik vond was deze…
Zollinger-Ellison-syndroom
Overmatige ( = hyper-) productie en afgifte ( = secretie) van maagsap door een sterke toename van de afgifte van gastrine. Dit is een maagdarm-hormoon dat de maagsapsecretie stimuleert. Als gevolg daarvan heeft het maagsap een zeer hoge zuurgraad ( = hyperaciditeit).
De klachten betreffen o.a. maagdarmwand-beschadiging ( = erosie), ontsteking (o.a. gastritis, enteritis, oesofagitis) en verzwering ( = ulcus pepticum). Een ander verschijnsel is vette ontlasting ( = steatorroe) t.g.v. een slechte vet-opname door de darm.
De oorzaak van dit syndroom is meestal een maagtumor.
http://www.consumed.nl/indicaties/ZollingerEllisonsyndroom.htm
meer kan ik helaasn niet vinden..
mvg,
Linda
Beste Wim,
Op Internet vond ik onderstaande informatie betreffende het Zollinger syndroom. Helaas kon ik niets vinden dat antwoord geeft op je vraag: “Wat staat mij te wachten”? Ik denk dat de enige die dat wel kan, de behandelend arts is. Mij zijn geen mensen bekend die dezelfde klachten hebben. Ook is mij niet bekend of er één of andere contactgroep bestaat.
Ik wens je van harte beterschap.
Met vriendelijke groet,
Arij Nobel
Overmatige ( = hyper-) productie en afgifte ( = secretie) van maagsap door een sterke toename van de afgifte van gastrine. Dit is een maagdarm-hormoon dat de maagsapsecretie stimuleert. Als gevolg daarvan heeft het maagsap een zeer hoge zuurgraad ( = hyperaciditeit).
De klachten betreffen o.a. maagdarmwand-beschadiging ( = erosie), ontsteking (o.a. gastritis, enteritis, oesofagitis) en verzwering ( = ulcus pepticum). Een ander verschijnsel is vette ontlasting ( = steatorroe) t.g.v. een slechte vet-opname door de darm.
De oorzaak van dit syndroom is meestal een maagtumor.
——————————————————————————–
Zelfzorg-geneesmiddelen
Tagamet®
Cimetidine Bruistabletten/Tabletten
Receptgeneesmiddelen
Losec®
Omeprazol Capsules/Tabletten
Omeprazol Infusies/Injecties
Pepcidin® (recept)
Famotidine Tabletten (recept)
Famotidine Injecties
Pepcid® (recept)
PantoPAC®
Pantoprazol 20 mg Tabletten
Pantoprazol 40 mg Tabletten
Pantoprazol Injecties
Pantoprazol/Claritromycine/Amoxicilline Tabletten
Pantozol® 20 mg Tabletten
Pantozol® 40 mg Tabletten
Pantozol® Injecties
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?