zollinger-ellison syndrome

• wim

Wie is bekent met het ZG Zollinger-ellison syndrome er wordt bij mij een onderzoek gedaan, wat kan ik verwachten?? Zijn er mensen met ervaring in de behandeling en met wie kan ik daar over praten.Ik ben NL erg bang en alleen.

bijvoorbaat dank WIM

• linda

hoi Wim,

Ik heb gezocht via Planet, ik vond vooral sites met maag medicijnen, bij deze ziekte; de enige echte tekst die ik vond was deze…

Zollinger-Ellison-syndroom

Overmatige ( = hyper-) productie en afgifte ( = secretie) van maagsap door een sterke toename van de afgifte van gastrine. Dit is een maagdarm-hormoon dat de maagsapsecretie stimuleert. Als gevolg daarvan heeft het maagsap een zeer hoge zuurgraad ( = hyperaciditeit).

De klachten betreffen o.a. maagdarmwand-beschadiging ( = erosie), ontsteking (o.a. gastritis, enteritis, oesofagitis) en verzwering ( = ulcus pepticum). Een ander verschijnsel is vette ontlasting ( = steatorroe) t.g.v. een slechte vet-opname door de darm.

De oorzaak van dit syndroom is meestal een maagtumor.

http://www.consumed.nl/indicaties/ZollingerEllisonsyndroom.htm

meer kan ik helaasn niet vinden..

mvg,

Linda

• Arij Nobel

Beste Wim,

Op Internet vond ik onderstaande informatie betreffende het Zollinger syndroom. Helaas kon ik niets vinden dat antwoord geeft op je vraag: “Wat staat mij te wachten”? Ik denk dat de enige die dat wel kan, de behandelend arts is. Mij zijn geen mensen bekend die dezelfde klachten hebben. Ook is mij niet bekend of er één of andere contactgroep bestaat.

Ik wens je van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Arij Nobel

Overmatige ( = hyper-) productie en afgifte ( = secretie) van maagsap door een sterke toename van de afgifte van gastrine. Dit is een maagdarm-hormoon dat de maagsapsecretie stimuleert. Als gevolg daarvan heeft het maagsap een zeer hoge zuurgraad ( = hyperaciditeit).

De klachten betreffen o.a. maagdarmwand-beschadiging ( = erosie), ontsteking (o.a. gastritis, enteritis, oesofagitis) en verzwering ( = ulcus pepticum). Een ander verschijnsel is vette ontlasting ( = steatorroe) t.g.v. een slechte vet-opname door de darm.

De oorzaak van dit syndroom is meestal een maagtumor.

——————————————————————————–

Zelfzorg-geneesmiddelen

Tagamet®

Cimetidine Bruistabletten/Tabletten

Receptgeneesmiddelen

Losec®

Omeprazol Capsules/Tabletten

Omeprazol Infusies/Injecties

Pepcidin® (recept)

Famotidine Tabletten (recept)

Famotidine Injecties

Pepcid® (recept)

PantoPAC®

Pantoprazol 20 mg Tabletten

Pantoprazol 40 mg Tabletten

Pantoprazol Injecties

Pantoprazol/Claritromycine/Amoxicilline Tabletten

Pantozol® 20 mg Tabletten

Pantozol® 40 mg Tabletten

Pantozol® Injecties

• wim

Arij,

hartelijkdank voor je reactie ik denk dat het een kwestie van afwachten is volgens

de docter kan ik er nog jaren mee leven alleen de kwaliteid vn het leven loopt wel achteruit bv geen eetlust ,dieet kan niets gebruiken buiten het dieet om.

bedankt

wim

• wim

Misschien gaan ze nog opereren enof bestralen ik weet het niet

wim