Wat is die nieuwe methode?

• Annelies

Ik heb ergens gelezen dat er een nieuwe methode van behandelen van kanker is, zonder bestraling. Ik ben alleen vergeten wat en waar. Kan iemand mij helpen?

• marielle

kijk ns op www.ziekenhuis.nl op de voorpagina staan alle nieuwsberichten van de afgelopen periode…

gr Marielle

• Arij Nobel

Beste Annelies,

Over de gehele wereld wordt dag en nacht onderzoek gedaan naar nieuwe medicijnen en behandelmethoden om de ziekte kanker te bestrijden. Men moet echter wel bedenken dat er meer dan 100 verschillende soorten kanker bestaan, die allen een verschillende behandeling eisen. Het is de wetenschappers en onderzoekers helaas nog niet gelukt om één middel te vinden dat alle soorten kan bestrijden en/of genezen. Of dat ooit wel zal lukken betwijfel ik.

Het is natuurlijk wel mogelijk dat een patiënt niet bestraald hoeft te worden, omdat de tumor operatief werd verwijderd, of een chemokuur de zieke heeft genezen.

Mij werd 18 jaar geleden de gehele linker long verwijderd en ik heb daarna geen enkele vorm van behandeling hoeven te ondergaan. Geen chemokuur, geen radiotherapie. In de afgelopen jaren heb ik veel mensen ontmoet die zonder bestraling werden genezen.

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, of behoefte hebben aan een persoonlijk gesprek, bel mij dan : 070 - 3688219 of stuur een e-mail naar a.nobel@wxs.nl

Met vriendelijke groet,

Arij Nobel