NHL nieuwe nagels en slaapvoeten

• Laurens

Beste lezer(es),

ik heb in juli mijn laatste chemokuur gehad tbv non-hodgekin-lymfoon, bij mij lymfklieren in de buik.

Nu worden al mijn nagels van mijn handen vervangen, d.w.z. de oude laten qua nagelriem los en de nieuwe groeien hieronder weer aan.

Heeft iemand daar ook ervaring mee? Hoe lang duurt zoiets voordat de nieuwe nagels helemaal volgroeid zijn?

Verder heb ik na de laatste kuur met name last van ‘slaapvoeten’(erge prikkeling in de voeten). Hoe lang kan dat blijven duren? Ik heb er nu al zo'n 4 weken last van!

Groeten laurens

• marielle

hoi Laurens,

we kennen elkaar :) van die nagels weet ik nix.. heel vreemd… misschien kun je het eens op het hodgkin berichtenbord vragen..; http://huizen.dds.nl/~hodgkin/index.htm

die tintelingen in je voeten kunnen van de chemo komen.. ditmoet je echt even melden als je weer op controle moet.. je internist kan je dan meer vertellen…

gr Marielle

ps ben je verder wel ‘genezen’??? goede uitslagen?

• Laurens

hallo Marielle,

we kennen elkaar inderdaad al.

Op 12 juli heb ik de laatste chemokuur (van 6 kuren) gehad. Op de scan die daarna op 5 aug. gemaakt is, is gelukkig ook niets meer te zien. Dus het gaat goed met me. Over 2 maanden moet ik weer bloed laten prikken en de uitslag daarvan doorspreken met de oncoloog.

Zowel de nagels als de voetprikkelingen zijn van de chemo, dat heb ik van de oncoloog gehoord. Maar zij kon niet zeggen hoe lang dit kon gaan duren, dat is heel verschillend vlgs haar. Dus ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze ervaringen, zodat ik een idee kan krijgen hoe lang zoiets kan duren.

groeten, Laurensmarielle schreef:

• jody

hoi,

nou ik had niet veel last van tintelingen; wel heb ik last van m'n maag gehad; onverklaarbaar; maar de oncoloog zei tegen mij; geef het een jaar.. dat geld voor meerdere bijwerkingen… het is per persoon zo verschillend… dat is ook het geval met vermoeidheid… ze kunnen er weinig aan doen.. maar misschien dat iemand nog een tijd kan geven.. maar zover ik weet is het per persoon verschillend…

jody

• Laurens

Hoi Jody,

bedankt voor je reactie. Inderdaad is vermoeidheid ook heel verschillend. Ik heb er tot nog toe maar kort last van gehad. Alleen de eerste 2 weken uit het ziekenhuis.

Tussen kuur 5 en 6 heb ik vanwege een virus en daarna een bacterie ongeveer 3 weken in het ziekenhuis gelegen. De eetlust was in die periode ook slecht.

Nu is de smaak en de eetlust gelukkig weer goed terug gekomen.

gr. van Laurens

• MQ

Hoi Laurens,

De prikkelingen worden ook wel polyneuropathie genoemd.

Veel mensen hebben dit inderdaad als bijwerking van de chemo en komt voornamelijk in de extremiteiten voor, nml armen en benen.

Groetjes MQ!!

• Laurens

Hallo MQ,

bedankt voor je reactie. Weer een nieuw begrip geleerd!

Ik had nog gehoord van polyneuropathie.

Zo heeft ook dit ‘beestje’ weer een naampje gekregen.

m.vr.gr. Laurens

• Lindsay

Hoi Laurens,

Mijn vader heeft dat ook gehad. Dat zijn nagels gingen uitgroeien.

Ik weet niet precies hoe lang dit geduurd heeft maar volgens mij iets sneller dan da tnormaal je nagels gaan groeien.

Succes ermee

Lindsay

• Lindsay

Hoi Laurens,

Mijn vader heeft dat ook gehad. Dat zijn nagels gingen uitgroeien.

Ik weet niet precies hoe lang dit geduurd heeft maar volgens mij iets sneller dan da tnormaal je nagels gaan groeien.

Succes ermee

Lindsay

• Laurens

Hallo Lindsay,

bedankt voor je reactie. Ik wacht het maar rustig verder af.

Inmiddels zijn er bij 7 van de 10 nagels de oude al vanaf en zijn de nieuwe nog aan het doorgroeien (hoop ik). De duimnagels zien er gek uit wat dat betreft.

vr.gr. Laurens