Bobbels op je benen komen vaak voor: soms zijn het vetbulten, bijvoorbeeld. Of het om kanker gaat (en ik begrijp heel goed, dat je daar bang voor bent) kan niemand je hier zeggen. Daarvoor moet er echt een foto worden gemaakt. Zeg tegen je huisarts, dat je bang voor kanker bent en graag gerustgesteld wil worden. Misschien laat hij/zij dan wel een foto van je been maken.
Ik heb ook op mijn 12e ontdekt, dat ik een keiharde knobbel had net boven mijn knie aan de binnenkant van mijn been. Ik was als de dood voor kanker (het is toch het eerste waar je aan denkt), maar durfde niet naar een arts te gaan ermee. “Laat mij maar gewoon doodgaan, ik wil niet in zo'n eng ziekenhuis liggen”, was mijn naieve gedachte.
Op mijn 18e (natuurlijk was het geen kanker anders was ik allang dood geweest, maar dat besefte ik me niet) was de angst echter zo hoog opgelopen, dat ik toch een foto heb laten maken. Het bleek een simpele botuitstulping te zijn, die veel voorkomt (exostose). Ik was toch erg blij te weten, dat het niks was.