Hallo Yvonne
Mijn ervaring is wel treuren huilen piekeren, niet er bij neerleggen laat zien dat je verdrietig bent en ga het niet uit de weg.
Zelf heb ik dat ook gedaan en dan praat je jezelf aan dat je dadelijk niet meer verdrietig mag zijn, gebeurt toch al zo vaak dat wie nog leven over gepraat mag worden en als je dood bent tel je niet meer mee.
Je zult zeker mensen tegen komen waar je mee kunt praten, en dan zal het niet zijn dat die mensen weten hoe jou tijd was met je man maatje of misschien ook wel omdat ze je man gekend hebben, maar begrijpen wel jou gevoelens. Jou pijn en verdriet kun je alleen maar een plaatsje geven als het ook gehoord mag en kan worden, en als je zelf ook toe geeft dat je verdrietig bent.
Ik heb ook tijden niets gedaan en dan weer wel komt allemaal wel weer, het kan maar zo een dag zijn dat je iets onderneemt, ga jezelf er niet toe dwingen en gebeurt dit dan zie je zelf dat het leuk is om te doen. PPFFFF zeg ik wel eens tegen mezelf weer een stapje verder of dat was even lekker te kunnen huilen of lekker lachen.
En het is normaal dat je nu nergens zin in hebt je hebt tenslotte je maatje altijd bij je gehad tot het laatste moment en ook al kon hij niets meer, de lieve woordjes zullen je er door getrokken hebben en dat mis je nu.
En meid voel jezelf trots en blij dat je voor jou maatje hebt mogen zorgen, en de tijd die jullie samen hebben gehad die blijft altijd van jullie saampjes. Als je veel van die persoon hebt gehouden zal het verdriet er altijd blijven, en ik lees toch wel uit jou berichten dat je veel van hem hebt gehouden en dat voelt toch fijn, alleen het probleem is dat kun je niet meer met hem delen en dat maakt het allemaal zo moeilijk maar dat kan niemand hier op aarde anders voor jou maken.
En Yvonne ik vind het knap van jou dat je laat zien dat je verdrietig bent alle stappen in je leven zul je door komen en bij geluk hoort ook verdriet en dat mag gezien worden voor jezelf en voor anderen.
…liefs…Petra…