hoi Anne- Maartje!
leuk dat je gaat beginnen! ik zit in een mailgroep van patienten, en 1 van ons heeft het al gedaan, haar ervaringen waren heel positief! ze deden heel afwisselende dingen, het was prettig om in een groep bezig te zijn… en ook het praten met elkaar voelde heel goed aan….
zelf wilde ik er ook aan beginnen; maar in de regio Breda zijn ze nog niet zover; echter nu begin ik alleen aan een programma, wat er een beetje op lijkt. Echter niet in een groep ex-patienten, want dat vond de revalidatie arts niet zo'n goed idee, omdat die pas later starten en daarbij waren de ervaringen van eerdere programmas op andere plaatsen dat van de 10 mensen die mee deden, 7 tot 8 borstkanker patienten waren, dan nog 1 of 2 mannen met darmkanker en dan misschien nog een hodgkin, of een leukemie patient; maar allemaal een stuk ouder dan ik.. (ik ben 20) dus dat leek m niet zo leuk. Nu ga ik of individueel starten; met fysio en psycholoog, of in een groepje met longpatienten…. omdat ik daar misschien beter bij zou passen…
nouja ik hoop dat je er wat aan hebt; sinds ik hoorde van herstel en balans, en de ervaringen van die persoon, wilde ik echt dolgraag mee doen.. het klonk echt heel goed; wandelen, zwemmen, fitness, ontspanningsoefeningen en een praatgedeelte..
gr Marielle