Dag Zwanie
Als ik het goed begrijp heb je het zelf niet maar doe je het voor een ander??,
Bij mij werd vorig jaar in Mei ook long kanker geconstateerd,dmv een longfoto, daarna dooverwezen door de huisarts naar de longarts.
Daarna volgende enkele onderzoeken om uit tezoeken wat voor soort kanker het is,een ongedifferentieerd longcargioom(kleincellig) in de lingker long , ook de lingkerlymhe was aangetast.Voor gesteld werd een behandeling in het Antoni Van Leeuwen Hoek zieken huis , in Amsterdam. Omdat de normale behandeling niet het gewenste effect zou hebben.
IN Amsterdam een gesprek met de longarts over de te volgen strategie, voorgesteld werd dat ik werd opgenomen in een trial voor fase II studies, dit houdt in dat je mee doet met een proef voor een nieuwe behandeling,met een groep van mensen die precies het zelfde soort en type kanker hebben.
Eerst wordt je hele lichaam onderzocht, of dat er geen uitzaaiigen zijn( anders val je af) denk aan botscan,bloedonderzoek,hoofdscan,beenmerg punctie, is dit niet het geval dan kan de behandeling beginnen.
Dit houdt het volgende in : vier chemokuren , om de drie weken een kuur, gelijk met de tweede kuur begint de bestraling ,(dit maakt het dan ook zwaarder) na deze cyclus, vier weken rust daarna nog twaalf hoofd bestralingen , omdat long kanker makkelijk uitzaait naar de hersenen.
IK Ben nu een jaar verder, het gaat me steeds beter, maar ik moet nog steeds kalm aan doen.IK heb de kuren goed doorstaan ,en ben heel blij dat ik een jaar geleden de keus heb gemaakt om het toch te doen.
IK kan niet beoordelen of diegene waar voor je het vraagt in aanmerking komt , maar dat moet de long arts maar beoordelen.
Misschien ten overvloede je hebt altijd recht op een second opion,laat het dat dan
daar doen??
Hopelijk heb je wat aan mijn informatie, mocht je vragen hebben stel ze ,hoor graag hoe het af loopt.
vriendelijk groetend charles huyben