longkanker

• Anjo

Er is gister bij mijn moeder die 68 is longkanker geconstateerd, ik was erbij toen ze het van de dokter te horen kreeg ,nou het is net of je hele wereld vergaat.

De ziekte zit in de beide longen en ook er tussen in de lymfeklier.

Het is niet meer te opereren, dus moet ze maandag voor een gesprek voor een chemokuur of evt bestralingen.

Ik heb deze ziekte nog nooit van zo dicht bij meegemaakt, dus jullie zullen begrijpen dat er nog zoveel vragen zijn.

Dus als jullie iets over jullie ervaringen willen vertellen hoor ik graag van jullie.

• annet

wij weten nu twee weken dat mijn moeder longkanker heeft ze is 55. hetis niet meer te genezen en voor haar is de enige kans chemokuur. nu maar hopen dat dat aanslaat. ze heeft al een deel van de eerste kuur erop zitten en als het allemala goed is gaat ze dinsdag voor de tweede helft van de kuur. we weten niet hoe hat allemaal gaat hoe lang ze nog heeft. ze is er ziek van maar hoe lang gaat dat duren?? dit en nog veel meer vragen spoken er door mijn hoofd. ik zou het fijn vinden om met mensen te praten die dit ook meemaken om verhalen uit te wisselen en elkaar te steunen in een moeilijke tijd. en zo dichtbij meemaken dat gun je niemand want het is vreselijk

• charles

Dat annet.

Ik kan me het gevoel goed voorstellen ,maar er is meer mogelijk dan je denkt.

Ik ben 55 jaar en vorig jaar werd bij mij ook longkanker geconstateerd,een zeer agressieve vorm in een long, mijn longarts vertelde me dat de reguliere behandeling alleen maar een verlenging van leven zou zijn maar geen effect zou hebben, ik zou nog pluminus 4 maande leven zonder behandeling.

Voor gesteld werd een behandeling in het ANTONIE VAN LEEUWEN ZIEKEN HUIS in Adam. Dit zou een experimentele behandeling worden.

En zie ik leef nog en het ziet er goed uit, mijn vraag aan jouw is,hoe erg is het??

hoever is het ????, durf je een second openion aan???

Kort om veel vragen, en veel te vertellen, ik wil je ook veel vertellen , ik hoor het wel van je .

HOUD moed , probeer alles goed te overzien,praat er veel over ook met je moeder

Gegroet charles

• Zwanie

Dag Charles,

Wij hebben een aantal weken geleden te horen gekregen dat mijn vader longkanker heeft. Hij heeft een tumor onder in zijn linker long. Daarnaast heeft hij al uitzaaingen tussen zijn slokdarm en zijn linkerlong in. Hij is overigens 56.

Ik ben 23 jaar en natuurlijk vreselijk bang, dat ik mijn vader nu al moet verliezen.

Deze week gaat hij weer naar het ziekenhuis voor een nieuwe ct scan en bloedonderzoek. Daarna zal er begonnen worden met een chemo therapie.

Graag zou ik wat meer willen weten over het geen jij in je mail aan Annet vertelde.

Wij hebben ook nog nooit eerder te maken gehad met zoiets vreselijks als dit.

En we willen graag zoveel mogelijk informatie. We grijpen alles aan, wat ook maar een klein beetje kans geeft op een langer leven.

Ik hoor graag van je.

Alvast bedankt. Vriendelijke groet, Zwanie

• annet

hoi zwanie

hoe gaat het met jullie. toen ik je berichtje las moest ikmeteen denken aan die 1 juli toen wij hoorde dat mijn moeder longkanker heeft. je hele wereld stort meteen in. ze heefthetin allebij haar longen en heeft nu twee kuren gehad. morgen 19-8 horen we of het heeft aangeslagen en wat er dan verder gaat gebeuren.

zelf ben ik 26 en ik begrijp je angst die heb ik zelf ook om mijn moeder nu al te moeten verliezen en dat wil ik gewoon niet. zelf heb ik hetnu een plakje gegeven hoe moeilijk dit ook is en hoe graag ikhet geen plekje wil geven je moet wel.

als je behoefte hebt om er over te praten mag je me altijd mailen.

mijn email is annet_2@hotmail.com.

ik wens jullie heel veel sterkte en probeer sterk te zijn hoe moeilijk het ook is.

groetjes annet

• annet

hoi zwanie

hoe gaat het met jullie. toen ik je berichtje las moest ikmeteen denken aan die 1 juli toen wij hoorde dat mijn moeder longkanker heeft. je hele wereld stort meteen in. ze heefthetin allebij haar longen en heeft nu twee kuren gehad. morgen 19-8 horen we of het heeft aangeslagen en wat er dan verder gaat gebeuren.

zelf ben ik 26 en ik begrijp je angst die heb ik zelf ook om mijn moeder nu al te moeten verliezen en dat wil ik gewoon niet. zelf heb ik hetnu een plakje gegeven hoe moeilijk dit ook is en hoe graag ikhet geen plekje wil geven je moet wel.

ik wens jullie heel veel sterkte en probeer sterk te zijn hoe moeilijk het ook is.

groetjes annet

• annet

hoi zwanie

groetjes annet

• annet

sorry gign iets fout met versturen

• Kirsten

Bij mijn vader is ongeveer twee jaar geleden lonkanker geconstateerd, in beide longen mét uitzaaingen in de lymfe, hij is nu bijna 56. Ik herinner me die dag nog levendig, en het zal me ook altijd bijblijven. Dan staat de tijd even stil. Ik word al verdrietig als ik eraan terugdenk.

Bij mijn vader was het niet te opereren of te bestralen (ivm met ligging van een van de tumoren naast het hart). Wel is hij direct aan een chemokuur begonnen. Deze sloeg gelukkig aan en wist de tumor niet alleen te remmen maar ook terug te dringen. Precies een jaar na het eerste slechte nieuws kwam de volgende tegenslag: de tumor was weer gaan groeien. Inmiddels heeft hij een tweede chemokuur met “succes” afgerondt. Het meest frusterende is de onzekerheid. We leven van scan naar scan, verder van 8 weken durven we niet te plannen.

Gelukkig kan mijn vader nog veel, alleen is hij nu sneller moe. Je moet proberen zoveel mogelijk met elkaar te praten en te doen. Tijd wordt opeens een stuk kostbaarder als blijkt dat deze misschien korter is dan je had gehoopt.

Heel veel sterkte in deze moeilijke en onzekere tijd. Als je behoefte hebt om te emailen ofzo kan dit uiteraard.

Kirsten

• annet

hoi kirsten

ik las je berichtje net. hoe gaat het nu met je vader en met jullie??

ik kan me de dag ook nog heel goed herinneren toen we te horen kregen dat mijn moeder langkanker heeft al is dit nog niet zo heel lang geleden iets meer dan twee maanden maar net zoals je schrijft slaat het in als een bom.

je wordt zeker bewuster over het leven en merkt dat het allemaal niet meer zo vanzelf sprekend is.

gelukkig heeft de kuur bij mijn moeder ook aangeslagen en gaat ze volgende week voor de vierde kuur. daarna wordt er weer gekeken of het aanslaat en hoe verder. het heeft wel haar witte bloed lichaampjes aangstast dus hoe lang ze nog een kuur krijgt dat weten we gewoon niet.

hoe hebben jullie je door deze moeilijke tijd heen geslagen als ik dat vragen mag ik merk heel erg dat ik me groot hou voor me moeder en dat is natuurlijk ook niet goed maar ik wil dat ze zich geen zorgen moet gaan maken om mij. ze heeft al genoeg zorgen.

ik wens jullie ook heel veel sterkte in de moeilijke tijd.

annet