Wat een vreselijke tijd...

• Mike

Hallo,

Ik heb met verbijstering dit forum doorgelezen… ik heb de laatste tijd gedacht, waarom moet ons nou zoiets gebeuren…..? Nu weet ik wel beter…

Bij mijn vader (55 jaar) is op 6 mei een hersentumor geconstateerd; de artsen waren weliswaar positief, het zou zeer waarschijnlijk gaan om een goedaardig gezwel en het kon geopereerd worden. Al met al kon de operatie nog redelijk snel plaatsvinden, de operatie verliep voorspoedig en alles leek positief. Na de kweek bleek het echter kwaadaardig te zijn; de tumor was gevolg van een uitzaaiing vanuit de nier (en in kleinere mate de bijnier), verder was het reeds uitgezaaid naar een long en de lymfen.

M'n vader is zeer snel ontslagen uit het ziekenhuis (binnen een week); zonder gesprek of uitleg kon hij naar huis, een paar uur later volgde tot twee maal toe een epileptische aanval waarna we het ergste vreesden. Terug naar het ziekenhuis (Dijkzicht) en een paar later weer terug naar huis. Een dergelijke aanval is heel normaal.. had best gezegd kunnen worden…..

Binnenkort volgt een bestraling (6x) en een immuuntherapie; daarna zal waarschijnlijk de nier verwijderd worden.

Wat het gekke nu is, dat m'n vader (nog herstellende) weer zeer veel last heeft van geheugenverlies, verwardheid e.d. Veel meer dan vlak na de operatie; is dat zorgwekkend? Weet iemand meer af van deze situatie of een dergelijke immuntherapie?? en over de erfelijkheid??

alvast heel erg bedankt!

Michael

• christa

hallo michael

Ik heb je bericht gelezen.

Bij mijn moeder was nierkanker geconstateerd en haar hele nier is verwijderd.

Er zijn geen uitzaaiingen naar andere vitale delen(gelukkig )

Nu had de arts in het ziekenhuis dr schöder( dijkzigt) mijn moeder voor de operatie verteld dat ze immunotherapie zou krijgen.

Dit zou de goede cellen sterker maken zodat de kanker geen grip op andere cellen zou krijgen( dit is wel heel kort uitgelegd)

Na de operatie bleek dat alle kanker weggehaald was en dat deze therapie niet nodig was.

Mijn moeder moet in september voor een scan voor controle en ik ga zeker mee naar de arts met de vraag waarom ze deze therapie alsnog niet heeft gekregen.

Wat ik je dus mee wil geven is dat je zeker goed moet vragen wat en waarom en ook als het dus niet doorgaat waarom dan niet.

Ik wens jou en je vader( en de rest van je familie) heel veel sterkte.

gr christa

• Mirjam

Beste Michael,

Het is zo jammer dat sommige artsen niet voldoende uitleg geven aan patiënten en hun familie, ik vind het zo belangrijk om alles te weten.

Mijn vader wordt as maandag opgenomen wegens slokdarmkanker…. ik probeer op alle vragen antwoord te krijgen.

Sterkte met het herstel van je vader.

Groetjes Mirjam