slokdarmkanker

• marlou

hallo,ik heb zelf slokdarmkanker gehad,in een vrij vroeg stadium had ik al pijn bij bepaalde dingen eten,bv sinasappels,n kiwi,en wijn drinken deed ook pijn.mijn huisarts dacht ook aan een maagslijmvliesontsteking,na een gastroscopie onderzoek bleek het dus slokdarmkanker te zijn!Laat je altijd verder onderzoeken!!!

ik heb nu een buismaagoperatie gehad:mijn slokdarm is eruit en mijn maag is opgetrokken.het gaat nu heel goed met me,ik eet alles,alleen niet zo veel,ik ben begin 40.ik had geen uitzaaiingen.ik wens jullie hier heel veel sterkte!

• delhia

hallo allemaal.

bij mijn vader is dus ook slokdarmkanker geconstateerd..na tal van onderzoeken is hij afgelopen maandag geopereerd. Eerst keken zij via de buik of er uitzaaiingen waren..zoniet..zou de kanker weggehaald worden en een slokdarm gemaakt worden van de resteerende maag.

Groot was de teleurstelling dat mijn vader uitzaaiingen had in de buikholte en verklevingen aan het hartzakje.. de arts heeft niets voor hem kunnen doen dan..buikholte/buik weer dicht maken en de operatie te stoppen..

komende zondag mag mijn vader naar huis om te wachten op een oproep om een buisje te plaatsen zodat het eten en drinken makkelijker kan gaan.

mijn vraag aan een van jullie is het volgende..

wie heeft hier ervaring mee?? gaat het buisje geplaatst worden onder algehele narcose of zonder verdoving?? en hoe ga je in hemelsnaam met je gevoelens en angsten om nu je na wanhopig vasthouden aan enige hoop , weet dat het onvermijdelijke staat te wachten?? ook andere reacties (positief of negatief) zijn van harte welkom…

alvast bedankt en ook voor allen die op welke manier met een soort gelijke situatie te maken hebben,..heel veel sterkte… delhia