Hoi June,
Ik importeerde Tianne's mail in mijn computer en vond zo jouw reactie voor Tianne.
Ik wil je laten weten dat Tianne 3 dagen later, op 4 juli 08:20 uur, onverwacht is overleden.
Volgens de dokter was een longontsteking de oorzaak en stortte Tianne's weerstand als een kaartenhuis in elkaar, zo snel ging het.
Zoals je misschien wist, was Tianne heel erg bang voor de overgang van leven naar dood. Met name die allerlaatste seconde was voor haar het allerengst. Eén uur voordat ze in slaap viel was ze ook erg bang en vroeg ze me of ik haar wilde vasthouden. Ze wilde niet dood, dat bleef ze maar zeggen. De dokter had haar echter een slaapmedicatie (via injectie) gegeven omdat de morfine haar zeer angstig maakte en haar waanbeelden liet zien. Zo meende Tianne dat de kamer gevuld was met allemaal moordenaars die haar wilden “opruimen”. Ze probeerde haar bed uit te komen om te vluchten, ze wilde ook de politie bellen.
Door de “slaapspuit” van de dokter werd ze rustiger en herkende ze mij weer.We hielden ons laatste gesprekje. Ze bleef zeggen dat ze niet dood wilde maar wist dat ze ging. Ze vroeg zelfs aan me hoeveel seconden ze nog had. Ik zei tegen haar dat ze misschien nog wel uren had. Ik vertelde haar ook dat ze NIET dood ging wanneer ze dat NIET wilde. Je gaat alleen dood wanneer je dat zelf WEL wilt, zei ik. Tianne viel “opgelucht” in slaap.
Om 08:20 uur blies ze HEEL DIEP haar laatste adem uit, terwijl ze helemaal in elkaar kromp. Ze had de mooiste lach op haar gezicht die ik ooit bij haar gezien had.
Op maandag 8 juli hebben we Tianne in Ede begraven.
Ik wil je voor je reactie naar Tianne bedanken.
Gerard van Merwijk (vriend/partner van Tianne)
june schreef:
>
> hoi Tianne
> eerst wil ik je zeggen dat ik het geweldig vind dat je je
> verhaal hier verteld.
> Mijn dochtertje Marley is overleden aan kanker
> (desmoplasticsmallroundcelltumor)
> ze is op 1 januari dit jaar op 2 jarige leeftijd overleden .
> Ik kan je vertellen dat het ook mijn grote angst was hoe en
> wanneer .
> Nu we het weten vond ik het heel rustig en kalm zonder paniek
> ze viel in slaap en even later stopte ze met ademen ze lag
> bij mij in bed .
> Ik moet zeggen dat ik als ouder dat ook mijn grootste angst
> was en nu kan ik het alleen maar positief zien .
> niet dat ik haar moet missen natuurlijk maar wel de manier
> waarop.
> Tianne ik wens je het allerbeste .groetjes June