Ook dat nog!

• Sis

Bij mijn moeder (48jr) hebben ze in december 2001 slokdarmkanker ontdekt. Ze had een tumor van 9 cm onder aan de slokdarm…Omdat ze geen uitzaaiing had was de enige oplossing bestralen… Ze is er echt heel erg ziek van geweest en heeft ook alle bijwerkingen gehad die er maar waren! Op een gegeven moment was ze zelfs depresief…

Ondertussen heeft ze de bestraling er al opzitten… Volgens de artsen was het echt super goed gegaan en was de tumor bijna weg. Ze knapte helemaal weer op, ze was weer vrolijk en had weer zin om er voor te vechten…

Afgelopen maandag belde de arts op met de mededeling dat haar bloed niet goed was en dat er wat met haar lever mis was…..! Je kan wel raden wat er op dat moment gebeurde.. ze storte helemaal weer in (één hoopje ellende)

Woensdag hebben ze een Echo gemaakt en we wachten nu met spanning af op de uitslag…

Help!!!! Wat kunnen de artsen nog doen mocht ze toch uitzaaiing hebben naar de lever????

Groetjes Sis

• marcis

Beste Sis,

Ik leef met je mee.

Mijn vader heeft ook slokdarmkanker.

En zijn moeder, mijn oma, heeft leverkanker.

Die krijgt hormoontabletten, en als die aanslaan dan kan het de groei stoppen van de tumoren.

Ik wens je heel veel sterkte toe.

Mocht je mij willen mailen, mag altijd.

Sterkte!

• Irene

Hallo Sis,

Wat erg voor je. Mijn moeder zit ook in spanning te wachten op dit moment. Vorig jaar is ze met succes geopereerd aan dikke darmkanker, en voor 2 weken terug hebben ze uitzaaiingen ontdekt in de lever. Volgens de doktoren is het enige wat ze kunnen doen een lichte chemokuur geven om de groei te remmen. Mijn moeder wacht nu op de uitslag van de leverpunctie en moet vandaag een CT-scan gaan maken. Als alles goed is beginnen ze volgende week met de chemo. Ik heb natuurlijk gevraagd wat de vooruitzichten waren. De doktoren zijn daar heel voorzichtig in. Er zijn mensen die kunnen nog jaren leven, maar ook mensen die het helas niet zo lang volhouden. Het ligt helemaal aan de vechtlust van mijn moeder en hoe ze op de chemo reageert.

Ik zou graag van je willen weten hoe het met jullie verder gaat. Voor mij is dit allemaal nieuw en wil graag zo veel mogelijk ervaring delen.

Wat ik ook heb geleerd is zoveel mogelijk vragen. Ook aan andere artsen. Dat houdt jezelf maar ook de artsen scherp.

Groeten en sterkte Irène