slokdarmkanker

• Sis

Hoi Ina,

Slokdarmkanker is een echte Rot ziekte… Maar nooit opgeven of je koppie laten hangen!!!!!! December vorig jaar hebben ze bij mijn moeder ook een tumor ontdekt onder in de slokdarm..! Ze kon helemaal niet meer eten en drinken alles ging via een sonde.

Ondertussen is ze bestraald, tijdens de bestraling heeft ze echt alle bijwerkingen gehad die je je maar kan voorstellen we hebben de uitslag gekregen.. de tumor is voor meer als 3/4 verdwenen! Mijn moeder is nu aan het aansterken en het gaat echt goed met haar! Helemaal weg gaat de tumor nooit maar alle kleine beetjes helpen!!!!

Heel veel sterkte voor jullie allemaal, en denk eraan, wat er ook gebeurd, nooit opgeven!!!!!!

Sis

• koos

Sis, je hebt helemaal gelijk, probeer het ten alle tijden positief te zien, dan ben je half weg.

Groeten Koos

een dag niet gelachen , is een dag niet geleefd.

• Ina

Hoi allemaal,

Hartverwarmend jullie reacties, er is in een korte tijd veel gebeurd, veel onderzoeken, veel teleurstellingen, hoop, vrees enz.

Inmiddels is m'n vader met bestralingen bezig (een operatie was geen optie),, dit tot grote teleurstelling voor hem, want de prognose is niet hoopvol, je hebt de zekerheid dat het weer terugkomt, we wachten alles met spanning af.

Ik vind het ook moeilijk om hier de ervaringen te lezen, het stemt me ook weer heel triest, al die dierbare mensen die die rotziekte hebben.

Ik laat zo af en toe wel weer van me horen!!

Allemaal heel veel sterkte en veel geluk voor de toekomst.

Zo kom je er maar weer achter dat GEZONDHEID het allerbelangrijkste is!!!!!

Liefs Ina.

• marcis

Beste Ina,

Bij mijn vader hebben ze ook niet geopereerd maar 40 keer bestraald, 2 keer op een dag, en 2 chemokuren.

Helaas is de tumor niet weggegaan.

Daarna hebben ze een “buisje” geplaatst.

Tijdens de behandelingen was de slokdarm zeer gevoelig, alles brandde wat er door heen ging.

Helaas hebben de behandelingen niet de gewenste resultaat gehad, maar zonder deze behandelingen kon mijn vader niet zo “goed” vloeibaar eten als nu.

Het is een vreselijke ziekte!

Ik wens jullie heel veel sterkte toe.

Ciska