Hallo, mijn vader ligt in het Andreas ziekenhuis in Amsterdam en ik kan zeggen dat het een vreselijk ziekenhuis is. Om te horen dat hij longkanker had en het een agressieve vorm van kanker was, was natuurlijk vreselijk. Niet alleen mijn vader was geschokt, maar ook wij moesten deze klap verwerken.Hij is pas 53 jaar oud! Op een donderdag kregen wij dit nieuws en dezelfde dag nog werd hij opgenomen. Ze geven mijn vader nog een jaar tot twee jaar als de chemo aanslaat. Na dit alles komt er ook nog eens bij dat het merendeel van de verpleging vreselijk is en het ziekenhuis smerig is! Op de longafdeling ligt zoveel stof dat kan nooit goed zijn voor deze longpatienten. Het merendeel van de verpleging toont ook absoluut geen begrip voor onze situatie! We staan eerder tegenover elkaar dan naast elkaar en begrip kun je van hun niet verwachten. We gaan proberen of mijn vader naar een ander ziekenhuis overgeplaatst kan worden. Voor patienten die wel naar het Andreas ziekenhuis willen gaan of nog moeten zou ik zeggen: NIET DOEN!
Ik als cara-patient heb in veel ziekenhuizen gelegen, en kan dus zeggen dat dit ECHT een vreselijk ziekenhuis is!