Beenmerg

• candle

Hoi,

Wij zitten met een probleem mijn man en ik , het gaat om mijn vader die slikt al ongeveer drie jaar ms.contin 30 mg en soms 6 tot 7 tabl. op een dag want hij heeft vreselijk pijn in zijn rug , alleen de laaste 9 week is medicijn in mindering gebracht omdat mijn man er elke dag 3 tabl. heen brengt ,morgen wordt er een biop gedaan uit zijn been merg want zijn bezinksel in het bloed is veel te hoog en zijn bovenbuik wordt steeds blauwer, maar die man is zo moeilijk met omgaan hij is zo dominant , en heel wispelturig en hij praat steeds heen en weer ,en dit terwijl wij nog vol verdriet zitten door het overlijden van mijn moeder op 6 april j.l. en wat wij ook doen het is nooit goed hij is 72 jaar en moeder was net 69 jaar ,en dit terwijl hij het in feite niet verdiendt omgeholpen te worden want ik ben vroeger door mijn vader sexcueel misbruikt, dus het is voor mijn man en mij ook niet makkelijk.

Ik heb geen broer of een zus die ons kan helpen ,de huisarts zegt ook dat het een onzettende moeilijk persoon is ,wie heeft ook deze ervaring en kan mij toelichten over het beenmerg en en over zijn gedrag ( komt dit door medicijn) wie kan ons raad geven, hij eet ook bijna niet meer en hij heeft ook last van obsipatie.

Candle

• Marianne

Hoi Candle,

Dat je überhaupt nog contact heb met je vader, daar verbaas ik me nogal over, maar dat is natuurlijk geheel je eigen keus.

De obstipatie die hij heeft kan door de MS Contin komen, dat is daar ook een bijwerking van.

Meestal krijgen mensen die dat gebruiken ook een laxerend middel erbij.

Zijn dominante gedrag waar je het over hebt, zal hij vroeger ook wel gehad hebben, hij heeft dit tenslotte ook tegenover jou gebruikt (vroeger)!

Dit is heel herkenbaar ook, alleen 'mijn vader" zie ik al heel wat jaren niet meer.

Heb je erg veel moeite met zijn gedrag van nu of misschien ook nog van vroeger?

Want dat zal dan wel ook wel meetellen denk ik.

Als ik in jouw schoenen zou staan en mijn vader nog zou zien ondanks vroegere gebeurtenissen, zou ik hem toch wel laten voelen en weten hoe ik hier zelf over denk. En hoe staat jouw man hier tegenover?

En wat heeft jou de keuze laten maken dat je je vader nog ziet?

De biop van zijn beenmerg zal ondertussen al wel gedaan zijn (aan de datum te zien wanneer je dit berichtje schreef).

Ik zelf kan daar weinig over vertellen, daar ben ik niet zo mee bekend.

Meid, ik wens je heel veel sterkte (samen met je man).

Marianne.