Hallo,
Zo af en toe, kijk ik eens op dit prikbord, meestal ben ik te vinden op het prikbord van de baby.startpagina.nl! Maar af en toe kijk ik eens hier, of er iemand is die ervaringen wil delen en/of er iemand is die steun nodig heeft!
Maar nu vind ik het tijd dat ik niet als stille lezer op de achtergrond blijf en wil jullie mijn verhaal vertellen, en misschien dat er dan ook nog mensen zijn die er hoop uit kunnen putten!
Nou, ik ben dus Esther, nee niet de Esther die hier al eerder een berichtje heeft geplaatst!
Ik ben Esther, 24 jaar oud en gelukkig getrouwd met Marcel! Nu ga ik even terug naar 13 jaar geleden, ik was toen elf jaar oud en had al zo'n jaar last van pijn onder mijn rechterborst, alles was onderzocht, en er was niets te vinden, net op het punt dat ze me door wilden sturen naar een psychiater. Ontdekte mijn moeder een bult op mijn rug tegen mijn wervelkolom ten hoogte van mijn schouderblad! Dit verklaarde dus ook de pijn onder mijn borst want dat was stralingpijn! Na een functie in het WKZ, kwamen ze erachter dat het een Ewing Sarcoom was, en dat komt voornamelijk voor bij meisjes in de pubertijd! Heel uitzonderlijk komt het ook voor bij jongens in de pubertijd!
In het WKZ konden ze niets voor mij doen, en zij stuurden me door naar het AMC in Amsterdam! Daar kregen mijn ouders en ik te hoern dat ik beter kon worden, maar dan moest ik er wel zelf voor knokken! Ik heb toen een reeks van drie Chemokuren gehad, 30 bestralingen en toen nog 9 chemokuren! Ben bijna een jaar bezig geweest, maar toen was het voorbij! Eerst nog om de week controle, toen om de maand, twee maanden etc. etc. En nu nog om het jaar bij de late effecten poli! Maar dat is meer een polie om te zien wat de effecten zijn van de chemokuur in mijn jeugd!
Maar dan komt nu het goede nieuws: zo vanaf mijn 14e jaar is mij altijd verteld dat ik nooit kinderen zou kunnen krijgen, heb het daar erg moeilijk mee gehad! En toen ik Marcel leerde kennen heb ik dat ook meteen verteld, toen we al een tijdje een relatie hadden besloten we dan ook dat we verder geen voorbehoedsmiddelen zouden gebruiken, Marcel was de eerste voor mij, en ik de tweede voor hem, en hij had daarvoor, altijd alles veilig gedaan! Dus waarom ook niet!
Nou, en in februari 2000 bleek ik zwanger te zijn, “puur geluk” stond er op zijn geboorte kaartje van 13-10-2000! En als we over Youri praten want zo heet ons wondertje, dan hebben we het vaak over “ons wondertje”
Hoop dat ik niemand verdriet doe met mijn verhaal, maar ik weet dat ik er ook een hoop mensen plezier mee doe! Als ik bijvoorbeeld voor controle ben, dan loop ik altijd even over de afdeling heen waar ik gelegen heb en dan zijn er altijd wel verplegende die je herkennen en die je dan meenemen naar een van de zalen waar nu andere kinderen liggen, en vertelt ze dan dat je werkelijk beter kunt worden, en dat er een levend voorbeeld voor ze staat!
Voor iedereen die het nodig heeft veel sterkte!!!!
Groetjes Esther mama van Youri
P.S. Willen jullie ons wondertje eens zien kijk dan op http://members.lycos.nl/esmayo en mocht er iemand zijn die mij wil mailen of vragen heeft hier is mijn email: emthyrob@hotmail.com