Borstkanker

• Nicole

Hallo,

De exvrouw van mijn vriend heeft te horen gekregen dat ze borstkanker heeft, een borst is al geamputeerd 2 weken geleden en de andere moet er ook afgenomen worden. Ook heeft ze gisteren te horen gekregen dat ze chemo therapie gaat krijgen. We vinden het allebei vreselijk en leven ontzettend met haar mee, het is zo'n lieve vrouw en moeder.

Nu is mijn vraag de volgende. Is het voor haar mogelijk om voor haar 12 jarige zoontje te kunnen blijven zorgen tijdens de chemo of is het verstandiger dat hij tijdelijk bij ons komt wonen? Hij zal dan voor een paar maanden naar dezelfde school moeten als mijn zoontje. Op zich is dat allemaal geen bezwaar, hij zal wat betreft de overstap naar een andere school geen schade ondervinden.

Wie o wie kan mij hier iets over vertellen want wij willen haar zoveel mogelijk ontlasten. Ze heeft het zo al moeilijk genoeg en als we maar kunnen helpen zullen we het ook zeker doen.

Groetjes

Nicole

• Yvonne en Gerard Bosman

Lieve Nicole, ik heb je verhaal gelezen en het is werkelijk heel erg voor de ex vrouw van je vriend dat zij borstkanker heeft.

Over het tijdelijk inwonen, het ligt er aan wat voor chemotherapie zij krijgt. De een kan er heel ziek van worden en de ander kan het beter aan.

Als zij erom vraagt of zoon van 12 jaar tijdelijk bij jullie inwonen, is het wel goed.

Ik weet niet hoe lang zij de chemokuur moet ondergaan?

Je kan altijd aan de kankerbestrijding om advies vragen.

Wij wensen julile heel veel sterkte toe!

Liefs Yvonne

• Nicole

Hallo Yvonne,

We weten nog helemaal niet hoelang de kuur gaat duren en wanneer ze er precies mee gaat beginnen maar omdat ze zelf natuurlijk zo in de knoop zit wilde ik vast wat info inwinnen zodat ik haar straks kan helpen waar maar nodig.

Het klinkt misschien vreemd in de oren van gescheiden mensen maar we hebben met haar een intens contact wat zeker het zoontje van mijn vriend ten goede komt. Hij is graag bij ons en komt ook regelmatig een weekend hier (bezoekregeling zoals dat met zo'n naar woord heet).

Laten we hopen dat ze een kuur krijgt waarvan ze niet zo beroerd zal worden en indien nodig vangen wij hem op.

Yvonne, hoe is het nu met Gerard? Gaat het een beetje met hem? Kan jij je nog herinneren wie ik ben? Ik stuurde je toen een email-trouwkaart (nadat ik een oproep van je las op een prikpagina) zonder te weten wie jullie toentertijd waren en we hebben zelfs nog even prive gemaild. Daarna is het contact verwaterd. Ik hoop dat jullie het een beetje redden en ik wens jullie alle sterkte van de wereld toe.

Dikke kus voor jullie

Nicole

• Annette Mennen

Beste Nicole,

Ik heb zelf borstkaker gehad en ook de bijbehorende chemokuren.

Alhoewel mijn kijnderen wat ouder zijn, was ik heel blij dat ze in de buurt waren. Als ik het niet meer aankon gingen ze een weekendje bij vriendjes slapen.

Zij wilden ook het liefst bij mij zijn. Hun vader hebben ze al verloren, dus ze waren extra bang. Zorg dat je er bent als hij je nodig heeft, maar laat hem als hij dat wil het leifst in zijn eigen omgeving.

Sterkte Annette

• baukje

Beste Nicole,

Ik heb ook borstkanker gehad en ben eerst 2 x geopereerd en heb daarna

4 A.C chemokuren gekregen. Momenteel ben ik bezig met de radiotherapie.

Ik moet je zeggen dat ik van de chemokuren eigenlijk geen bijwerkingen heb gehad waardoor ik niet voor de kinderen kon zorgen.Het ergste vond ik dat ik kaal werd. Ook ik had verwacht (van horen-zeggen) dat ik er heel ziek van zou worden maar dat gebeurde niet.

Probeer je niet teveel aan te trekken van wat anderen zeggen over het verloop van de chemokuur je hoort altijd de ergste dingen, maar het kan ook anders…. geen mens is gelijk.

Wij hebben 3 kinderen in de leeftijd van 9, 8 en 2 jaar. Tijdens de chemokuren heb ikzelf voor de kinderen gezorgd wat heel goed ging. De oudste twee moesten naar/ van school gebracht/ gehaald worden; op deze manier hield ik contact met andere ouders bij school.

De jongste was overdag bij mij thuis wat ook voor de nodige afleiding zorgde.

Probeer eerst maar eens af te wachten hoe ze reageert op de chemokuren dan kun je alsnog wat regelen.

Wij hadden graag dat alles zo normaal mogelijk door kon gaan.

Heel veel sterkte gewenst.

groetjes Baukje

Sorry voor de late reactie!