wie kan mij hier meer over vertellen? In mijn vaders geval zit het in het bindweefsel rond de zenuw in het schoudergebied, achter de 1e rib.
Hoi Hesi,
Heb je al gekeken op www.neurochirurgie-zwolle.nl?
Daar kun je het een en ander lezen over tumoren in het perifere zenuwstelsel.
Er staan ook een aantal plaatjes bij. Ik weet niet of je er wat aan hebt.
Je moet dan wel in de zoekmachine die je dan te zien krijgt ‘perifere zenuwen’ intoetsen.
Sterkte er mee.
Groetjes van Marianne.
Hoi marianne,
Ik had deze pagina al wel eens gezien maar ik las te snel en zag alleen maar het woord “hersenen” en engelse woorden.
Nu ik even verder gekeken heb zit ik zowat ademloos te lezen. Ik denk dat we aan deze uitleg heel veel hebben. al lezend heb ik telkens zoiets van “ja, dat is het!”
heel erg bedankt!
hesi
p.s. Wat is jou verhaal eigenlijk?
Hoi Hesi,
Ja, dat heb je soms wel eens. Dan wil je zoveel weten dat je inderdaad te snel leest en dan eigenlijk de helft vergeet te lezen.
Ik heb zelf eigenlijk geen verhaal. Laat ik het zo zeggen, zelf mankeer ik niks en ook niemand in mijn naaste omgeving.
Ik werk in een verpleeghuis en heb best wel vaak te maken gehad met mensen die een tumor hebben gehad, zowel goed- als kwaadaardig.
Ik las uit je reactie dat je inderdaad wel wat aan die pagina heb.
Ik hoop dat sommige dingen nu een stuk duidelijker zijn voor je.
Hoe is het er nu mee?
Groetjes van Marianne.
hoi marianne,
Hoe gaat het nu?
Inmiddels heeft mijn vader al 13 bestralingen gehad. Vanaf de 20e loopt hij 1% kans op een dwarslesie, maar dat risico lopen we graag als hij toch minder pijn heeft. De behandelend arts in het AMC heb ikzelf niet mee te maken en ik heb ook wel vertrouwen in hem. Meer in elkgeval dan in degene die in deventer de bestraling begeleidt. Ik vroeg hem wat er na deze bestralingsserie ging gebeuren, of er als er weer veel pijn was er nog een x bestraalt zou worden? na een stilte zei hij dat dan de enige manier was om het dmv medicijnen te proberen te verzachten en dat uiteindelijk….. Geen beestje bij de naam noemen dus en dat stoort me best. Uit hoe hij overkomt heb ik niet de indruk dat hij zoekt naar info over deze tumor. Gelukkig zei m'n vader vorige week dat hij nog lang niet van plan was te gaan en gek genoeg stelt me dat gerust, want zelf gelooft hij er dus nog in.
Hoe gaat het met mij? Ik ben doodmoe, dus niet veel zin gehad om het internet af te speuren. Ik moet maar wat minder hooi op m'n vork nemen denk ik.
gr.hesi
hoi marianne,
Hoe gaat het nu?
Inmiddels heeft mijn vader al 13 bestralingen gehad. Vanaf de 20e loopt hij 1% kans op een dwarslesie, maar dat risico lopen we graag als hij toch minder pijn heeft. De behandelend arts in het AMC heb ikzelf niet mee te maken en ik heb ook wel vertrouwen in hem. Meer in elkgeval dan in degene die in deventer de bestraling begeleidt. Ik vroeg hem wat er na deze bestralingsserie ging gebeuren, of er als er weer veel pijn was er nog een x bestraalt zou worden? na een stilte zei hij dat dan de enige manier was om het dmv medicijnen te proberen te verzachten en dat uiteindelijk….. Geen beestje bij de naam noemen dus en dat stoort me best. Uit hoe hij overkomt heb ik niet de indruk dat hij zoekt naar info over deze tumor. Gelukkig zei m'n vader vorige week dat hij nog lang niet van plan was te gaan en gek genoeg stelt me dat gerust, want zelf gelooft hij er dus nog in.
Hoe gaat het met mij? Ik ben doodmoe, dus niet veel zin gehad om het internet af te speuren. Ik moet maar wat minder hooi op m'n vork nemen denk ik.
gr.hesi
Hoi Hesi,
Ja, je zult denk ik best wel moe zijn, ik heb je naam ook een tijdje niet gezien nee, maar dat is wel begrijpelijk, je hebt andere dingen aan je hoofd.
Het is inderdaad irritant als een arts zo vaag doet, hij kan beter het beestje bij de naam noemen ook al komt dat misschien hard over, maar je weet dan wel waar je aan toe bent en wat je ongeveer zou kunnen/mogen verwachten.
Dus vanaf de 20e bestraling komt er meer spanning bij i.v.m. die eventuele dwarsleasie. Het is dan wel 1%, maar toch.
Het is wel fijn te lezen dat je vader de moed in ieder geval niet opgeeft.
Meid, heel veel sterkte weer voor de komende tijd.
Gr. Marianne.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?