HELP!!!!

• Esther

Ik wordt echt gek hier! Dit is echt niet leuk meer ….

Mijn moeder had cystic fibrosis en is daar aan overleden toen ik 6 was. Alles ging gewoon zo door tot mijn vader een nieuwe vriendin kreeg. Ik mocht haar absoluut niet. Ze is zo onmogelijk af en toe en ik vind het heel erg dat mijn vader dat nooit zag. Nu is mijn vader dus 27 december vorig jaar overleden aan kanker en ik sta er nu dus met mijn stiefmoeder voor! Het ging wel aardig goed zo ondanks de meningsverschillen die we hebben! Maar nu is er een Nieuw-Zeelandse vriend van mijn moeder hier en die is er nog net een dag en probeert al alles om te gooien! En nu vind hij dat ik te weinig doe en dat ik maar wat moet gaan doen in het huishouden. Daar was ik niet blij mee maar ja, iedereen doet wat! Maar nu blijft hij zeuren over dat ik dit niet goed doe en dan is dat niet goed en hij blijft bezig. Mijn stiefmoeder heeft het gewoon niet door, en ik weet niet wat ik moet doen! School lijd hier nu onder en ik kan wel bij mijn vriendin terecht maar niet om daar te blijven voor een tijdje! Voor de rest weet ik het niet maar de hele familie woond zo ver weg! dat ik ook een probleem, voor school! anders had ik daar eventueel terecht gekunt maar dat kan dus ook niet! Die gast die bij ons is die blijft me op mijn lip zitten en gaat niet weg eer ik vrolijk en niet chagerijnig ben! Maar hij heeft niet door dat ik chagerijnig van hem wordt. Dan komt er een keer leuke en gezellige visite en dan wordt ik naar boven gestuurd! Maar ik weet dus echt niet meer wat ik moet doen want ik word echt GEK!

esther

• hesi

??????

Hoe oud ben je eigenlijk? en heeft je stiefmoeder kanker dan?

• Yvonne en Gerard Bosman

Lieve Esther,

Ik heb jouw verhaal gelezen. Ik vind dat de nieuwe vriend van jouw stiefmoeder eens zijn bek moet houden! Het is alsof hij jouw van alles de schuld geeft.

Nu jij jouw ouders kwijt bent geraakt, gaat die zak zo iets doen en je stiefmoeder heeft het niet door. Meid, hoe oud bent je eigenljik? Ik denk heel jong?

Ik heb gisteren aan moeten horen dat mijn man echter niet meer beter wordt door die vervloekte kanker. De sommige mensen nemen mij ontzettend kwalijk als ik eens wilt klavejassen, maar hij zei dat ik gewoon door moet gaan met mijn leven. Dat die vrien uit nieuw zeeland zegt dat je niets goed doet, slaaat nergens op. Je was 6 jaar toen jij jouw moeder verloor. Heeft hij het zelf meegemaakt????

Meid, laat je door hem niet gek maken en vooral geen schuldgevoelens hebben, ik durf te wedden dat jouw ouders trots zijn op jou. Jij bent hun kind en niet van die vriend uit nieuw zeeland! Laat die klojo lullen, trek er niets van aan!

Kom op meid,

Je mag me altijd schrijven!

Dikke kusjes van Yvonne en ook van Gerard