help me aub....

• ik

Hoi allemaal!!

Als 1e bedankt dat jullie dit lezen..

Een paar weken geleden hebben we te horen gekregen dat mijn moeder`s kanker terug is gekomen. (uitzaaiingen, van 8.5 jaar geleden, toen had ze borstkanker..)

Ik ben 15 jaar, mijn broertje is 11, en hij snapt het allemaal nog niet zo goed geloof ik. Hij weet dat mn moeder ziek is, en dat ze kanker heeft, maar dat ze dood kan gaan snapt hij niet denk ik..

Ik heb het de laatste tijd ontzettend moeilijk, ik heb huilbuien op school, bij vrienden, enzo. Mijn familie en vrienden vangen me wel goed op, maar toch heb ik het er moeilijk mee. Mijn moeder heeft nu 3 weken een hormonenkuur (dat is een kuur waarbij ze de uitzaaiingen mee stoppen, zodat het niet meer verder kan uitzaaiien, en de kanker dus op 1 plaats blijft.) en we weten pas over 2,5 maand of de kuur aanslaat.. Mijn moeder heeft nu de kanker alleen nog in het been, al zijn er hele kleine uitzaaiingen in haar arm. (wat volgens de dokter niet gevaarlijk is) Ik ben heel erg bang dat mijn moeder niet lang meer leeft.. Maar ik MOET positief blijven, ook al is het moeilijk..

Thuis houd mijn moeder zich groot tegenover mijn vader, broertje en mij, maar ik hoorde van mijn vader dat mijn moeder vaak naar mijn tante gaat, en daar huilt ze dan veel uit, en praat ze erover. Ik kan er gelukkig goed met mijn vader over praten, maar het blijft moeilijk.

Ik wil graag met mensen in contact komen die zichzelf in mij zien..

Ik heb een mail adres, en ook msn, dus, stuur me maar een mailtje.

(ikkee_@hotmail.com)

Bedankt voor het lezen, en als je een reactie plaatst, bedankt voor je reactie.

Liefs, mij

• Marjon Moussa

Hoi,ik heb je bericht gelezen allereerst blijf altijd hoop houden 20 jaar geleden kreeg mijn moeder borstkanker en na 5 jaar voor de tweede keer nu heeft ze al 10 jaar uitzaaiingen op haar botten en ze leeft nog steeds zolang het niet op de organen komt is er vaak nog heel wat aan te doen 20 jaar geleden dacht ik nu is mijn moeder er dadelijk niet meer maar na 20 jaar is ze er nog ik wil maar zeggen zo kan het dus ook heel veel sterkte Marjonik schreef:

>

> Hoi allemaal!!

>

> Als 1e bedankt dat jullie dit lezen..

> Een paar weken geleden hebben we te horen gekregen dat mijn

> moeder`s kanker terug is gekomen. (uitzaaiingen, van 8.5 jaar

> geleden, toen had ze borstkanker..)

> Ik ben 15 jaar, mijn broertje is 11, en hij snapt het

> allemaal nog niet zo goed geloof ik. Hij weet dat mn moeder

> ziek is, en dat ze kanker heeft, maar dat ze dood kan gaan

> snapt hij niet denk ik..

> Ik heb het de laatste tijd ontzettend moeilijk, ik heb

> huilbuien op school, bij vrienden, enzo. Mijn familie en

> vrienden vangen me wel goed op, maar toch heb ik het er

> moeilijk mee. Mijn moeder heeft nu 3 weken een hormonenkuur

> (dat is een kuur waarbij ze de uitzaaiingen mee stoppen,

> zodat het niet meer verder kan uitzaaiien, en de kanker dus

> op 1 plaats blijft.) en we weten pas over 2,5 maand of de

> kuur aanslaat.. Mijn moeder heeft nu de kanker alleen nog in

> het been, al zijn er hele kleine uitzaaiingen in haar arm.

> (wat volgens de dokter niet gevaarlijk is) Ik ben heel erg

> bang dat mijn moeder niet lang meer leeft.. Maar ik MOET

> positief blijven, ook al is het moeilijk..

>

> Thuis houd mijn moeder zich groot tegenover mijn vader,

> broertje en mij, maar ik hoorde van mijn vader dat mijn

> moeder vaak naar mijn tante gaat, en daar huilt ze dan veel

> uit, en praat ze erover. Ik kan er gelukkig goed met mijn

> vader over praten, maar het blijft moeilijk.

>

> Ik wil graag met mensen in contact komen die zichzelf in mij

> zien..

> Ik heb een mail adres, en ook msn, dus, stuur me maar een

> mailtje.

> (ikkee_@hotmail.com)

>

> Bedankt voor het lezen, en als je een reactie plaatst,

> bedankt voor je reactie.

>

> Liefs, mij

• Yvonne en Gerard Bosman

Hallo,

Wat sneu zeg dat je moeder erg ziek is. Mijn moeder is ook jarenlang ziek (eerst had zij baarmoederkanker en daarna heeft ze leukemie). Ze is jaren ziek, t.w. 16 jaren en leeft nog. Weet je wat? Als je nou even naar www.kankerspoken.nl kijkt, staan er heel veel informatie in over kinderen met hun ouders die kanker hebben.

Sterkte met alles! Liefs van Yvonne Bosman

• june

Hoi ik

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar op www.vokk.nl

het is welliswaar een vereniging voor ouders die kinderen met kanker hebben

Maar daar heb je ook een jongere praatgroep met jongens en meiden van jou leeftijd ze weten allemaal waar je het over hebt en wie weet heb je er wat aan.Ze hebben het tenslotte allemaal over een dierbare ,broertje zusje en ook over hun zelf.

Kijk maar eens ..

veel sterkte meid groetjes van JUNE

• linde

kind heel veel sterkte, en waar leven is is hoop dus geef de moed niet op

liefs en sterkte

• hesi

hoi,

het enige dat ik kan zeggen is dat ik lezende op het prikbord aan een stuk aan het huilen ben. ik heb 2 weken geleden gehoord dat mijn vader een ongeneeslijke en zeldzame vorm van kanker heeft (maligne perifere zenuwschede tumor). Ik herken mezelf dus wel een beetje in jou. Ik ben 27 jaar en mijn vader 50. Mijn ouders zijn op mijn 7e gescheiden, hij is wel hertrouwd. Hij is dus mijn steun en toeverlaat (ook al is mijn vriend echt geweldig). Ik denk zelfs heel gemeen; “had zij het niet kunnen krijgen?” maar dat is natuurlijk alleen uit verdriet, je gunt zoiets niemand, ook je stiefmoeder niet. Hoe emotionelere reacties ik krijg als ik het vertel hoe meer moeite ik er mee heb, het negeren werkt eigenlijk het beste alleen lukt me dat totaal niet. Ik wist niet dat er zoveel mensen waren die met kanker te maken hebben. Als je met mij wilt mailen of msn moet je me maar toevoegen, maar je moet het zelf weten hoor. Ik heb trouwens een zusje van 17 die zich groot houdt (denk ik), zelf heeft ze fibro mialchie, een soort reumatische spierziekte.

Veel sterkte en groetjes Hesi