moet dit even kwijt

• Humeyra

Hallo,

Ik zit op dit moment in de zenuwen. Mijn moeder krijgt namelijk aanstaande donderdag de uitslag van het AVL of zij darmkanker heeft. In 1988 heeft zij baarmoederhalskanker gehad en tijdens deze operatie heeft de chirurg haar darmen eruit moeten halen en de zenuwen eromheen zijn beschadigd. Volgens de artsen moest dit gebeuren anders bleven er kankercellen over in de baarmoeder. Sinds deze operatie waarna zij genezen verklaard was heeft zij last van haar darmen en kan zij niet goed naar de wc. De laatste jaren heeft zij last van een pijn in de rechterkant van haar buik. In haar ontlasting heeft zij last van bloedverlies. Een paar jaar terug heeft zij naar aanleiding van deze klachten ook al een onderzoek laten doen en de artsen constateerden toen dat zij geen darmkanker had. Hoe groot is de kans dat zij op grond van de dezelfde klachten toch wat vinden? En wat zijn de klachten van darmkanker. En kunnen het ook aambeien zijn? Het ergste is dat ik weet van mijn moeder mocht dit kanker zijn zij niet behandeld wil worden dus met andere woorden zij geeft het dan op. Aan de ene kant respecteer ik dat maar de gedachte maakt mij er angstig.

• linde

Altijd de wensen van de mens zelf respecteren, maar ik zou haar als er nog goede vooruitzichten zijn toch proberen te overhalen om medisxhe hulp te aanvaarden.

Mijn buurman is goed hersteld van darmkanker, ze hebben alles (alle gezwellen)

kunnen berwijderen Nu een jaar later is hij echt helemaal de oude dus………

De klachten bij hem waren -slechte stoelgang en vooral erge buikpijn!!

Probeer de moed er in te houden en veel sterkte!

ps en dat je angstig bent wel zeg eerlijk je zou voor minder niet !