Hallo,
Mijn naam is Esmeralda en ik zit in de volgende situatie:
Een goed jaar geleden kreeg ik een flinke knobbel in mijn hals, huisarts zei dat het vanzelf wel overging, gevolg van een verkoudheid ofzo.
Na 10 maanden stond ik erop dat het onderzocht zou worden dus werd ik doorverwezen naar het ziekenhuis, Eerst hebben ze een echo gemaakt en een punctie gedaan, dit gaf “gewoon” lymfe weefsel weer, aangezien na 1 maand nadat ik terug moest komen de bult nog steeds even groot was werd besloten deze operatief ( plaatselijke verdoving) te verwijderen, tijdens het verwijderen zag de chirurg dat er een abses in zat maar zei dat er geen reden voor paniek was, werd onderzocht en bleek een ontstoken lymfe te zijn. Tijdens de eerste afspraak met de chirurg en de scan (3 weken) zijn er twee bulten bijgekomen, Inmiddels ( we zijn 1 maand later na de operatie)is de tweede bult behoorlijk gegroeid tot zo'n 1 cm.
Chirurg heeft mij nu doorverwezen naar een internist, deze vroeg naar symptonen zoals koorts, zweten etc. ik heb hier echter geen last van. Er is nu bloed afgenomen om dit te onderzoeken.De Internist vond meer opgezette lymfe klieren in beide zijden van mijn hals maar deze zijn nog niet erg groot.
Intussen zit bij mij de schrik er behoorlijk in, zijn er mensen die net zo iets hebben meegemaakt en hun verhaal met mij willen delen?
Het scheelt een hoop als je met lotgenoten hierover kunt praten.
Alvast bedankt.