Lymfe gezwel in hals

• Esmeralda

Hallo,

Mijn naam is Esmeralda en ik zit in de volgende situatie:

Een goed jaar geleden kreeg ik een flinke knobbel in mijn hals, huisarts zei dat het vanzelf wel overging, gevolg van een verkoudheid ofzo.

Na 10 maanden stond ik erop dat het onderzocht zou worden dus werd ik doorverwezen naar het ziekenhuis, Eerst hebben ze een echo gemaakt en een punctie gedaan, dit gaf “gewoon” lymfe weefsel weer, aangezien na 1 maand nadat ik terug moest komen de bult nog steeds even groot was werd besloten deze operatief ( plaatselijke verdoving) te verwijderen, tijdens het verwijderen zag de chirurg dat er een abses in zat maar zei dat er geen reden voor paniek was, werd onderzocht en bleek een ontstoken lymfe te zijn. Tijdens de eerste afspraak met de chirurg en de scan (3 weken) zijn er twee bulten bijgekomen, Inmiddels ( we zijn 1 maand later na de operatie)is de tweede bult behoorlijk gegroeid tot zo'n 1 cm.

Chirurg heeft mij nu doorverwezen naar een internist, deze vroeg naar symptonen zoals koorts, zweten etc. ik heb hier echter geen last van. Er is nu bloed afgenomen om dit te onderzoeken.De Internist vond meer opgezette lymfe klieren in beide zijden van mijn hals maar deze zijn nog niet erg groot.

Intussen zit bij mij de schrik er behoorlijk in, zijn er mensen die net zo iets hebben meegemaakt en hun verhaal met mij willen delen?

Het scheelt een hoop als je met lotgenoten hierover kunt praten.

Alvast bedankt.

• petra

hallo esmeralda,

Bij mij een dezelfde verhaal. Na puncties geen bijzonderheden aangetroffen, maar na operatie toch Hodgkins, wordt nu onderzocht voor in welk stadium ik zit en daarna hoor ik meer.

gr. petra

• Esmeralda

Hoi Petra,

Bedankt voor je reactie, ik dacht dat niemand meer zou reageren,

Ik ben nu 3 weken verder en heb nog steeds niet gehoord van de Internist, ik ga er vanuit dat dit voor mij goed nieuws is.

Wat vervelend voor je, wanneer weet je iets meer?

Is bij jouw na de operatie het gezwel op kweek gezet en is toen kanker geconstateerd?

Bij mij hebben ze het onderzocht maar in dat gezwel zat niets uit het onderzoek, ze hebben nu na dat ik een tweede bult in mijn hals voelde bloedonderzoek gedaan maar hier heb ik niets meer van vernomen, arts zei dat hij enkel zou bellen als er wat was, is nu 3 weken later dus ik voel mij aan de ene kant opgelucht maar aan de andere kant vind ik het heel vervelend dat ze nu nog steeds niet weten waarom ik van die gezwellen krijg.

Ik ben wel heel benieuwd naar jouw uitslag, ik hoop dat het allemaal goed voor je uitpakt, wil je me op de hoogte houden?

Groetjes en heel veel sterkte,

Esmeralda