Wachtlijsten in de gezondheidszorg

• Saskia en Ilse

Hoihoi!

Wij moeten een verslag maken voor school en daarin moeten de meningen komen van patienten(verenigingen) over het onderwerp wachtlijsten. Wij willen u daarom vragen of u hierover uw mening wilt geven. Dit kan door te mailen maar ook door een bericht achter te laten op deze site. Alvast bedankt,

Saskia en Ilse

• Duckie

hallo Saskia en Ilse

Onze ervaring is dat de wachtlijsten inderdaad vrij lang zijn.Een oplossing is om naar een ander ziekenhuis te gaan waar die speciale lijst wat korter is.

Bv bij een operatie van (ernstige) spataderen mocht mijn man niet eens op de lijst. Ze zeiden nogal bot dat dat niet meer deden. Bij een ander ziekenhuis in de buurt was het 1e been na 4 mnd aan de beurt, de andere wacht hij nu alweer 3 maand.Op de lijst op internet staat dat dit ziekenhuis een wachttermijn van 7/8 weken heeft, klopt dus niet.

Mijn moeder is ook naar een ander ziekenhuis gegaan dan waar ze normaal heen zou gaan voor een heup prothese, ivm pijn ed In dat andere Ziekenhuis was ze vrij snel aan de beurt.(5 weken) We hebben met onze zoon een spoedopname gehad in het ‘gewone" ziekenhuis, blindedarm, hij werd maar niet doorgestuurd door de huisarts, na 10 dagen via ehbo opname bij het ’eigen' Ziekenhuis is hij op zaterdagavond geopereerd. Hij had een gat in de darm en de buik vol pus. Heeft bijna 3 weken in het ziekenhuis gelegen. Gelukkig is alles wel goed gekomen, is al met al 7/8 weken ziek geweest en kostte hem een schooljr. De huisarts als poortwachter van het ziekenhuis?!! Zelf heb ik kanker gehad en ik kon overal snel terecht (elk binnen een week) voor alle controles ( bij artsen, echo,s foto,s MRI scan ) en ook de operatie werd snel ingepland en gedaan, nadat alle onderzoeken waren afgerond binnen een week.(Totaal 1 mnd.) Groet Duckie.

• Ellen

Natuurlijk zullen er wachtlijsten zijn. Dat is erg vervelend.

toch is het zo, dat als je echt ernstig ziek bent, die wachtlijsten wel omzeild worden.

Tijdens de ziekte van mijn man, hebben we dat in 3 verschillende ziekenhuizen meegemaakt.

Afdelingen, die gesloten waren werden spontaan geopend.

2 uur na een telefoontje al terecht kunnen bij een oogarts en ga zo maar door.

Nu ik zelf op een wachtlijst sta voor een onderzoek in het ziekenhuis ben ik dankbaar. Met mij zal het zo'n vaart niet lopen. Als het echt ernstig is, wordt je wel geholpen.