longkanker + operatie

• Marian

Ter aanvulling op mijn eerdere oproep en reacties:

De beslissing is gemaakt; na alles te hebben afgewogen gaat mijn vader voor de operatie… Hoewel ik uiteraard volledig achter zijn besluit sta, maakt het me (op z´n zachtst gezegd) ontieglijk onrustig.

De medici vinden echter dat hij deze kans moet grijpen. Alvorens de ingreep te doen moeten er natuurlijk nog allerlei onderzoeken plaats vinden, hetgeen betekent dat hij in de tussentijd nog een chemo moet ondergaan, startende a.s. woensdag. Dus dan zijn we alweer een week of 4 verder.

Ik hoop echt dat een en ander uitpakt zoals verwacht wordt !

Ik wens iedereen het allerbeste, veel sterkte en moed !!

Met vriendelijke groet, Marian

p.s. een ieder die ons aanvullende info m.b.t. operatie & longkanker kan verschaffen…. graag !

• Froukje

Beste Marian,

Fijn dat de beslissing is gemaakt. Hoeven jullie je daarom geen zorgen meer te maken. De operatie is heftig maar als het een kans op genezing is, ga er dan voor. Een tip: laat je vader na de operatie, niet direct hoor, naar een fysiotherapeut gaan. Ik heb hier veel te lang mee gewacht en ik ging pas na een half jaar.

Ik heb ergens een keer op internet gelezen hoe zo'n operatie in zijn werk gaat. Maar ik weet niet meer waar. Ik weet wel dat je dan niet op het trefwoord “long” moet zoeken maar meer naar de woorden chirurgie. En dan heb je een hele lijst met aandoeningen die chirurgisch verholpen worden en daarbij stond ook longaandoeningen. Wat stom van mezelf dat ik dit niet meer weet. Misschien weet iemand dit? Nogmaals heel veel sterkte en ik vind het ontzettend lief van jou dat je zo je vader aan het helpen bent.

Met vriendelijke groet, Froukje

• Marian

Beste Froukje,

Wederom bedankt voor je bericht, het geeft een goed gevoel dat ook anderen met je meeleven en -denken. Ja, gelukkig is de beslissing daar, dan richten we ons

“ positive thinking ” daar maar weer op !

Ook dank voor je adviezen, ik ga het inderdaad ´es opzoeken op het net hoe of het allemaal in zijn werk gaat, alle info helpt nietwaar?

Pas goed op jezelf, met vriendelijke groet retour, Marian

• Marian

De operatie is inmiddels achter de rug en de outcome is te gek !

Er is op het moment suprème besloten een besparende operatie uit te voeren en enkel één longkwab verwijderd, tezamen met de lymfen achter het borstbeen.

De uitslagen van de kweekjes waren positief in de beste zin des woords en mijn vader is na 10 dagen “ schoon ” naar huis gestuurd om te herstellen.

We pakken het resultaat met beide handen aan ! Eindelijk een goed bericht na een half jaar spanning, verdriet, ongeloof, angst…

Ik móet dit bericht even kwijt, opdat een ieder lezen kan dat wonderen blijkbaar gebeuren !!

“ Faith looks ahead ”

Marian