Hallo allemaal,
Dit is voor het eerst dat ik hier kom. Voor het eerst in mijn leven (ben 36) ben ik van dichtbij geconfronteerd met die gevreesde ziekte…….kanker.
Het zijn 2 afschuwelijke weken geweest. Op 2 april kregen we het intrieste bericht dat de oudste zoon van mijn zus was verdronken. 18 jaar mocht hij maar worden. Hij is op maandag 8 april begraven. En als klap op de vuurpijl hebben we afgelopen vrijdag te horen gekregen dat mijn vader (70) prostaatkanker met uitzaaiingen naar de botten heeft. De artsen dachten eerst dat er nog geen uitzaaiingen waren maar donderdag kreeg mijn vader echt verschrkkelijke pijn tussen zijn schouderbladen. Je hart breekt als je zo´n sterke man ziet huilen van de pijn. Achteraf blijkt deze pijn dus één van de symptomen te zijn van de uitzaaiingen. Morgen gaan we naar de uroloog waarna meteen met behandelen wordt begonnen.
Mijn zus zit er echt helemaal doorheen. Aan het begin van de week begraaft ze haar zoon en aan het eind van de week krijg ze dit vreselijke bericht van haar vader. Zelf voel ik me nog redelijk goed, ben een zeer positief ingesteld persoon maar ik heb ook hele moeilijke momenten. Ik blijf mezelf voorhouden dat dit soort kanker goed te behandelen is en ook zeer langzaam groeit maar ja, je weet maar nooit…..Toch wil ik nu absoluut niet gaan doemdenken ! Ik weiger pertinent om in een depressie te schieten !!!
Ik heb vanavond een afspraak gemaakt met mijn vader voor over 10 jaar en daar ga ik hem aan houden !!!!
Voor iedereen heel veel liefs en sterkte
Bianca