Lieve Marian,
Bij mijn man is vorig jaar ( april ) ook longkanker geconstateerd,hij is nu 37 jaar.
De tumor was zo inmens groot dat ze meteen 3 hele zware gemo kuren bij hem hebben gedaan ,na deze kuren ging hij weer door de scan.
Op het moment dat hij door de scan ging had de tumor zich teruggetrokken in de long,dit hield voor ons in dat hij een proefoperatie kon ondergaan.
Tijdens deze operatie van 7 uur hebben ze een gedeelte van zijn long verwijderd en kwamen ze erachter dat de tumor ook tegen de vene cava ( belangrijk bloedvat van zijn hart naar de long ) zat,ook dit hebben ze verwijderd en hebben ze een protese geplaatst.na nog 2 operaties doordat hij complicaties kreeg mocht hij naar huis.we kregen te horen dat hij nog eens 30 bestralingen moest ondergaan
preventieve nazorg noemde ze dat,maar wij zijn er later achter gekomen dat John zo heet mijn man ook nog uitzaaiingen had in zijn limfe deze hadden ze wel leeggeschaapt maar ze konden niet met zekerheid zeggen of het helemaal weg was.
Jammer genoeg heeft dit allemaal niet mogen baten want mijn man kreeg uitzaaiingen in zijn nek en moest weer bestraalt worden.
Na aan een experiment te hebben meegedaan in het Antonius v Leeuwenhoek ziekenhuis kreeg hij jammer genoeg pas geleden weer last van een bultje onder zijn oksel,ja je raad het misschien al het was weer fouteboel.
Het is nu zelfs zo erg dat hij in een ziekenhuis bed thuis ligt en ook niets meer kan.
Hij heeft verschrikkelijke pijnen en wordt er onder gehouden met morfine maar zelfs dat is soms niet genoeg.
Hij is nu terminaal en zit in fase 4 de huisarts komt ons elke week bezoeken we hebben thuiszorg en zijn zuurstof is omhoog gegaan.
het is verschrikkelijk om een jongen zo te moeten zien lijden vooral omdat hij alles heeft gedaan wat hij kon,gemo operatie en bestraling.
Je ziet maar ,ook al doe je van alles het hoeft de uitzaaiingen niet allemaal weg te nemen of aan te pakken.
praat met de artsen hierover en met je vader,hij is tenslotte de gene die dit moet ondergaan.en ik kan je vertellen het is allemaal geen pretje.
Bespreek in ieder geval alle mogenlijkheden die voor je vader van toepassing zijn ,en vraag wat je weten wil.dit is zeker heel erg belangrijk.
Ik wens jouw en je fam.vooral je vader heel veel sterkte in deze moeilijke tijd met moeilijke beslissingen.
heel veel liefs en sterkte,Coby.