pancreaskanker

• Mirjam

Is pancreaskanker erfelijk? Opa en vader zijn beide overleden aan alvleesklier kanker.

• marielle

ik heb op medlook gekeken..

de oorzaak van pancreas-kanker is nog onbekend.. wel komt het 2x meer voor bij mannen als bij vrouwen.

gr Marielle

• Astrid

Hoi,

Ik las jouw bericht en ik dacht; dat is toevallig.

Mijn opa en vader zijn ook allebei aan alvleesklierkanker overleden.

Alleen begon het bij mijn opa bij de gal in de buurt en bij mij vader aan de andere kant. Ik ben wel nieuwschierig, als je het niet erg vindt, wat de klachten bij jouw vader en opa waren en wat er allemaal nog geprobeerd is.

Afgelopen zaterdag zag ik het programma “Het zal je maar gebeuren” en daarin was een man die het ook had. Hij had volgens mij niet zoveel klachten op dat moment en wat later het ziektebeeld was, hebben ze niet laten zien.

Of het erfelijk is? Het zou mogelijk kunnen zijn. Ze zijn in het onderzoekscentrum in Groningen bezig met onderzoek in onze familie. Ten minste als er nog gegevens beschikbaar zijn van mijn opa.

De vraag bestaat ook of alvleesklierkanker bij mannen in relatie staat tot

baarmoederhals of eierstokkanker bij vrouwen.

Misschien heb je hier wat aan.

Groeten Astrid

• cynthia

hi ik ben bezig met een werkstuk over pancreaskanker en op www.kanker-actueel.nl heb ik hier erg veel informatie over gevonden mischien is het wat voor jou.