kanker en wierookstokjes

• henriette

Is er iemand die mij iets meer kan vertellen over verhoogde kans op longkanker door regelmatig gebruik van wierookstokjes.

Ik heb n.l. een klein artikeltje hierover gelezen, maar zou er graag nog meer informatie over willen. Wie kan mij verder helpen.

• marielle

ik kan je niet echt verder helpen.. maar ik heb ook zoiets gelezen.. dat ging over het feit dat bewierookte tempels.. dus die vol hingen met wierook… dat dat erger zou zijn dan een ruimte vol met sigaretten rook… ook ik heb nu m'n twijfels bij m'n stokjes.. maar steek ze nog wel aan.. ik zit vaker naast een roker dan in een ruimte vol wierook.. en dat ene stokje.. nou dat kan volgens mij geen kwaad hoor..

maar dat is puur uit mezelf.. ik hoop dat er nog iemand reageert die echt wat weet….

gr Marielle

• Marga

De wierook waar het over ging, is de wierook die in het Oosten wordt gebruikt, in tempels en thuis. Aan deze wierook zijn stoffen toegevoegd om insecten te verjagen etc. Deze wierook mag hier niet verkocht worden, dus steek gerust je stokjes aan.