borst kanker

• Lizzi

Hoi Marije,

doe je wel een beetje rustig aan, je bent toch verpleegster???

Hopelijk krijg je dit soort dingen zelf nooit mee te maken!

Ik had ook maar een kans van 5% om erfelijk belast te zijn met borstkanker maar hoor er nu uiteindelijk ook bij.

Het is maar goed dat er ook nog menselijke mensen zijn en niet alleen maar zakelijke verpleegsters.

M.v.g. Lizzi

• Mandy

Ik wil even zeggen dat ik het helemaal met Lizzi en Marielle eens ben !

En wat ik volgens mij al eerder zei zeg nooit nooit

En inderdaad wees zuinig en allert op je lichaam hoor ! Dat is heel erg belangrijk

heel veel liefs Mandy

• anne-maartje

Nou Marije, ik zou jou even helpen. Je bedoelt het hartstikke goed. De kans op borstkanker op zo'n jonge leeftijd is echt heel klein!

Ik heb zelf ook hodgkin gehad en mijn moeder heeft vorig jaar borstkanker gehad. (Dus M. en L. ,ik weet ook waar ik het over heb!). Ik ben nu dus 27 jaar en de artsen gaan pas over een paar jaar beginnen met elk jaar een mammografie. Ik ben nu zelfs nog te jong! Terwijl ik toch ook een verhoogd risico heb!

Conclusie: kanker is en blijft eng, laat je leven er niet te veel door beinvloeden, maar sluit het niet uit!

En geen ruzie meer maken, want iedereen die op deze site een reactie geeft, bedoelt het goed!!!!

Veel sterkte allemaal,

groet Anne-MaartjeMarije schreef:

>

> Hè Marielle

>

> Ik ben verpleegster en dat zoiets gebeurt is 1 op de 5000

> vrouwen dus maak dat meidje niet bang !

> Als ze het wil weten kan ze het er beter met haar arts over

> praten en ieder meisje heeft die angst wel eens volgens mij

> Groeten Marije

• Mandy

Hoi Anne-Maartje

Het is onzin dat je te jong bent voor een Mammografie hoor want ik moet ze al laten maken sinds mijn 19de ieder jaar weer omdat mijn moeder nog geen 50 was toen ze borstkanker kreeg en 43 toen ze eraan overleed !

Omdat ik in de risicogroep val !

Dus ik weet niet waarom jij volgens de artsen te jong bent hoor ! Is 19 niet te jong dan ????

En je kunt erop aandringen hoor dat ze het toch doen dat is jouw goed recht !

Bij mij hebben ze twee jaar geleden een knobbeltje weggehaalt toen was ik 23 dat wouden ze eerst ook niet doen omdat ze zeiden als we dat bij iedereen gaan doen dan hebben we er een dagtaak aan ! Ja mijn conclusie was op dat moment dan maar een dagtaak bij mijn moeder begon het ook zo en die vertelt het niet meer na

Toen hebben ze me uiteindelijk toch geopereerd !!

Maar ik weet wat je bedoelt hoor !!

Ze nemen je gewoon niet altijd serieus terwijl het wel serieus is !!

Maar je bent nooit te jong voor een Mammografie hoor dat is gewoon belachelijk als men dat tegen je zegt en ga gewoon op je punten staan !

Ik weet natuurlijk niet hoe oud je moeder was toen ze borstkanker kreeg dat scheelt natuurlik ook wel hè omdat mijn moeder 41 was toen ze borstkanker kreeg en nogmaals onder de 50 schijnt het met erfelijkheidsfactor hoger te liggen ofzoiets

Goed sterkte ermee Mandy

• marielle

hoi Anne-Maartje,

wat is de reden van het feit dat ze jou borsten gaan controleren? de hodgkin, of het feit dat je moeder borstkanker heeft gehad? want als het vanwege de hodgkin is, dan is het normaal dat ze dat pas na een jaar of 10 na de behandeling gaan doen. Gewoon omdat je dan pas eigenlijk last kan krijgen van de late effecten van de behandeling… dat heeft verder niets met jou leeftijd te maken.. was je 10 toen je hodgkin had, dan beginnen ze rond je 20ste met die jaarlijkse controle.. want het is inderdaad onzin dat je te jong zou zijn…

gr Marielle

• jolanda

ik wildaar ook nog even op reageren. Ik heb toen ik net 17 was ook een foto van mijn borst laten maken (mammografie). Toen had ik een ontsteking bleek later. maar toch zo zie je maar dat je nooit te jong bent voor een foto

groetjes en sterkte

• Mandy

Ja maar dat is wel een heel andere oorzaak dan controle op kanker natuurlijk hè ?

Al zal de spanning net zo groot geweest zijn denk ik !

Ik heb die spanning ieder jaar weer een wordt er soms heel eerlijk gezegt best een beetje gek van van dat wachten op die uitslagen

Groeten Mandy

• jolanda

voormij was het niets anders. De dokter dacht namelijk echt dat er een knobbeltje zat. Vandaar dat ik die foto moest maken.

groetjes

• Mandy

Sorry meid ,dat wist ik niet hoor !!

En weet je je hoeft een knobbeltje in je borst ook niet altijd te voelen hoor !

Bij mij is er twee jaar geleden een knobbeltje uit mijn borst gehaalt en die voelde je ook niet !

Die hebben ze eerst met ijzerdraadjes moeten localiseren

Ik hoop dat alles nu goed met je gaat ?

Groetjes Mandy

EN nogmaals sorry hoor