kan een meisje van 15 jaar oud borstkanker hebben?En hoe reageer je dan daarop?Is het normaal dat je het dan uitmaakt met je vriend of zoek je dan steun bij diegene. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen..
groetjess
Hallo eigenlijk anoniem,
Om borstkanker te krijgen op 15 jarige leeftijd, lijkt mij erg jong. Vrouwen rond de 50 zijn de risico groepen. Natuurlijk kan je het ook eerder krijgen, overal zijn uitzonderingen op. Maar 15 lijkt mij erg jong voor borstkanker. Maar ik ben geen arts.
Als je hoort dat je kanker hebt, reageert iedereen natuurlijk anders. De een kruipt in z'n schulp en de ander heeft juist behoefte aan een vriend of vriendschap om op te steunen. Hier kan niemand dus een antwoord op geven, en niemand mag bepalen of het de juiste beslissing is of niet.
Sterkte verder,
groet Anne-Maartje
Volgens mij is dat inderdaad ook wel erg jong hoor 15 jaar ! Maar zeg nooit nooit hè !
Mijn moeder was 41 toen ze borstkanker kreeg en ook ik en mijn zussen hebben een verhoogde kans dat we het krijgen
Toen ik 23 was is er bij mij ook een knobbeltje weggehaalt ! Gelukkig was het goedaardig maar goedaardig kan ook kwaadaardig worden dat was bij mijn moeder ook zo !
Daarom zeg ik altijd als het weer gebeurt moeten ze het er weer uithalen en dat gebeurt dan ook
Ik heb ook het geluk dat ik ieder jaar een mammografie moet laten maken om het in de gaten te houden
Maar wat ik al zei zeg nooit nooit
Sterkte
hoi,
je kan inderdaad borstkanker krijgen op je 15e… je hoort dan bij de uitzonderingen, want het komt niet veel voor… hoe je erop reageert dat is voor iedereen verschillend… dat geld ook voor je volgende vraag…
je kan het uitmaken.. maar stel jezelf dan de vraag waarom doe je dat? is dat wel beter voor jullie? of liep het toch al niet?
kanker kun je overleven, en ook je relatie kan kanker overleven… mijn vriend was 17 toen ik kanker kreeg… het is ontzettend zwaar geweest.. maar we weten nu wel wat we aan elkaar hebben… en we zijn er sterker uitgekomen… we hebben heel veel steun aan elkaar gehad… (ik was 18 , nu 20) en nu nog nu alles enigzins voorbij is…
gr Marielle
LIeve Lizzy
Ja ik weet dat ik een erfelijkheids onderzoek kan laten doen ,maar weet je dan weet je of je kanker krijgt of niet maar toch niet wanneer en ze houden nu wel mijn borsten in de gaten maar de rest van mijn lichaam niet dus voor het zelfde geld krijg ik het ergens anders en laat mijn borsten preventief amputeren en ik vind het eerlijk gezegt best een eng idee hoor !
Misschien weet jij er meer over en kun je me dat eens vertellen
Heel veel liefs Mandy
hoi Marije..
doe ik dat? volgens mij geef ik gewoon realistisch antwoord op haar vraag.. is het mogelijk? ja het is mogelijk.. ik ga al aan dat je dan bij de uitzonderingen hoort… ik denk dat het alleen maar goed is dat je je realiseerd dat het altijd kan, dus als je een knobbeltje hebt, dat je daar niet mee afwacht, met het idee van; ach ik ben zo jong, ik kan geen kanker hebben… want het KAN wel..
en btw.. ik ben dan nog niet gediplomeerd, maar ik werk wel in de verpleging en ik heb hodgkin gehad, dat komt maar bij zo'n 100 jonge vrouwen per jaar voor.. dus ook niet veel, ik weet wel een beetje waar ik over praat…
ik wil alleen maar aangeven, houd jezelf geen bord voor je hoofd… en gebruik je hersens.. als je twijfelt ga naar de arts…
gr Marielle
nee, maar WEL een ernstige ziekte die bij ontzettend weinig mensen voorkomt… wat dus niet wil zeggen dat je het nooit kan krijgen…. net gaat er gewoon om, dat je als je een knobbeltje voelt, dat het kanker kan zijn.. en dat je dat uit moet sluiten.. als je gewoon niet WIL lezen wat er staat en wat ik duidelijk wil maken dan heeft heel deze discussie geen zin…
het ging er alleen maar om dat jij zei dat ik haar niet bang mocht maken… omdat de kans toch zo klein was.. maar ik heb alleen info gegeven en door middel van een voorbeeld naderhand, willen zeggen, dat hoe klein een kans ook is, het blijft een kans… en als je die uit kan sluiten dan moet je dat niet nalaten…
Marielle
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?