nog steeds zo moe

• anne-maartje

Hallo'

Ik ben 27 jaar en in augustus ‘99 werd er bij mij Hodgkin geconstateerd. Ik ben nu ruim 2 jaar klaar met de chemo-kuren en bestralingen. Gelukkig gaat het met mijn gezondheid heel goed. Ik blijf alleen zo ontzettend moe. Ik slaap gemiddeld 15 uur per dag. Soms probeer ik s’ middags niet te slapen, maar dat breekt me later of de volgende dag weer op. Hierdoor ben ik toch een beetje geisoleerd van de buiten wereld en kan ik ook nog steeds niet werken.

Mijn vraag is daarom of mensen die ook zo iets meegemaakt hebben, ook zo te kampen hebben met vermoeidheid en hoe ze dat ervaren.

groet Anne-Maartje

• elisabeth

Hoi Anne-maartje.

In sommige regio's in nederland zijn cursussen voor mensen die n de behandeling zo moe blijven. In deze groepen wordt met lotgenoten gesport, aangepast aan de mogelijkheden. Ook is er aandacht voor begeleiding omdt beweging soms emoties kan oproepen. Informatie vindt je bij de integrale kankercentra.Wat ik van mensen begrepen heb die mee hebben geaan een aanrader.

sterkte,

elisabeth.

• marielle

hoi Anne-Maartje,

ik denk dat Elisabeth, de herstel & balans groepen bedoelt… hier heb ik ook van gehoord…. het moet erg goed zijn. In steden als A'dam en Utrecht bestraat het al weet ik..in Rotterdam beginnen ze ook en in Breda willen ze ook dit jaar nog starten.. ook Dordrecht start in september… is dit geen van allen in de buurt, of wil je meer info ga dan inderdaad naar de site van de ikc en als je dan zoekt op herstel en balans, dan zul je info vinden…

ik heb zelf ook hodgkin gehad, maar ben pas een half jaar klaar met de behandeling.. ik ben ook nog erg moe.. maar dat is dus nog logisch in mijn geval… ze zeggen dat ik het een jaar moet geven.. dus ik heb nog ff…

je kan eventueel ook nog kijken op de de site: www.vermoeidheidbijkanker.nl

gr Marielle

• anne-maartje

Hoi Elisabeth en Marielle,

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb al informatie ingewonnen over Herstel en Balans. Het leek mij inderdaad zeer interessant. Ik wilde ook heel graag mee doen. Ik woon in Hoorn en hier wordt het in september ook gegeven. Sommige verzekeraars betalen het voor je, maar die van mij dus net niet. En de kosten bedragen dus 700 euro. Dat kan ik helaas van mijn AOW-tje niet betalen!! Veel sterkte verder,

groet Anne-Maartje