op bezoek gaan !!

• Linda K

Lieve mensen,

Ik zit met het volgende probleem, mijn lievelingstante heeft

twee weken geleden te horen gekregen dat ze niets meer voor haar kunnen betekenen. Toch gaat a.s woensdag voor een second opinion naar

een ander ziekenhuis.

afgelopen zaterdag ben ik bij haar geweest, na veel twijfelen

gek genoeg durfde ik niet want wat moest ik zeggen ik heb het ook

heel moeilijk gehad bij het bezoek en kon geen woord uitbrengen

terwijl ik me juist probeerde goed te houden

Ik slaap al twee weken s'nachts niet, loop de hele dag te huilen

zo zenuwachtig dat ik ben.

Ik weet niet wat ik moet doen, moet ik haar na woensdagavond bellen

en naar haar toegaan maar ik durf niet (meer.)

kan iemand mij zeggen wat ik zou kunnen doen

mvg

Linda

• jolanda

LIeve Linda

ja ik vind zeker wel dat je dat moet doen. Zeker in deze tijd heeft ze dit hard nodig. Ik begrijp dat je het heel moeilijk vind, maar anders krijgt ze waarschinlijk wel het idee dat je haar ‘laat vallen’. Sterkte!!

groetjes jolanda

• San

Hoi linda,

Ik ben het met Jolanda eens. Als je niks van je laat horen, denkt je tante inderdaad dat je haar laat vallen. Ik weet dat je weinig kan zeggen, maar door haar te bezoeken steun je haar ook. Misschien moet je het tegen haar zeggen dat je het moeilijk vindt om met haar erover te praten en dat je er slecht van slaapt. Er zullen misschien wel heel wat emotie bij jullie los komen, maar het lucht wel op!

Sterkte San.

• mar

Beste Linda,

Hoe langer je wacht om naar je tante te gaan, hoe moeilijker het wordt voor je.

Je tante zal het echt fijn vinden als je haar blijft opzoeken.

Een kaartje sturen kan ook altijd.

Heel veel sterkte,

Mar

• Hans K

Ik vind ook dat je zeker op bezoek moet gaan gaan bij je tante en niet langer moet wachten. Opbellen en zeggen ik ben over een uurtje bij je, schikt dat of niet? Ze zal er echt blij mee wezen. En wat zou het als je daar gaat zitten janken. Mijn vouw heeft longkanker en we zijn altijd blij als iemand belangstelling toont. Dus gewoon er naar toe gaan en niet langer wachten. sterkte.HK…………

• Linda K

Lieve mensen

Dank jullie wel, dit had ik even nodig soms weet ik

het ook niet meer, ik ga gauw bij der langs

grt,

Linda

• marielle

hoi Linda,

ik weet wat je doormaakt…

m'n buurvrouw, was ook heel erg ziek, had ook nog maar kort te leven… ik durfde aan de ene kant niet langs te gaan, aan de andere kant, moest ik haar nog zien en wist ik dat ik zoveel spijt zou hebben als ik niet zou gaan….

bij mij voelde het heel goed… je hoeft niet veel te zeggen… en je mag huilen.. ze weet dat je het verschrikkelijk moeilijk hebt…

je hoeft je dus niet groot te houden… laat haar merken wat je voelt.. hoe belangrijk ze voor je is.. dat zal haar ook goed doen…

heel veel sterkte meis…

liefs Marielle

• Yvonne en Gerard Bosman

Hallo Linda,

Je kan gewoon naar je tante toegaan, want als je helemaal niet meer komt, doet je haar extra verdriet. Zij is tenslotte jouw lievelingstante en dan durf je niet meer te komen, daar zal ze nog zieker van worden. Mijn man is ook heel erg ziek en wordt ook nooit meer beter. Hij vond het heel erg dat er een paar mensen niet weten wat ze moeten zeggen tegen hem en dat doet mijn man heel veel pijn.

Wees gewoon je zelf en je kan eventueel een bos bloemen laten bezorgen met een brief je erbij dat jij heel veel aan haar denkt en dat jij heel gauw komt bij haar (DOEN!).

Liefs van Yvonne

• Linette

Beste linda,

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit heel erg moeilijk voor je is maar toch dzou ik wel gewoon naar haar toegaan. Je tante wil juist graag dat je komt. Als er mensen bij haar blijven komen en die mensen op die manier dus laten zien dat er wel iemand is die om haar geeft kan ze het langer volhouden voor haar is dat positief.

Praat er wel met je tante over dat je het heel erg moeilijk vind en eng vind.

Je tante is ook maar gewoon een mens en zal dat best begrijpen. En je hoeft het niet alleen over haar ziekte te hebben je kunt ook gewoon de dagelijkse dingen blijven bespreken.

Maar ga alsjeblieft wel naar haar toe dat helpt jou ( Nu misschien niet maar later misschien wel) maar het helpt haar ook.

Succes

Linette

• monique

beste linda,hoe moeilijk het ook is,ga,je zult er geen spijt van krijgen.

ik zal nooit mijn vaders zielige koppie vergeten omdat er zoveel mensen wegbleven,

kanker is niet besmettelijk,maar wel angstig voor mensen die er mee geconfronteerd worden.

het is nu moeilijk maar ik denk dat je het later veel moeilijker zult krijgen als ze er niet meer is en de klok kun je nooit terugdraaien,

lieve meid,heel veel sterkte