Hoi Lieve mensen,
Zoals jullie het weten heeft mijn liefhebbende man Gerard borstwerveltumoren.
Hij is verlamd geraakt na bestraling (13e bestraling).
Hij zit de hele dag in zijn rolstoel en het gevolg daarvan is dat hij een dikke buik (opgeblazen buik) heeft gekregen. Hij wordt er stapelgek van dat zijn buik erg dik is. Hij kan niet zelfstandig plassen (heeft catheter), zijn urine ziet er ook niet goed uit, meer troebel en vlokkerig en ook de stoelgang kan hij ook niet meer zelfstandig (hij draagt luiers).
Hij heeft erg veel moeite mee met de ontlasting. Als hij gedrukt heeft, dan is zijn buik na paar minuten ook weer opgeblazen.
De arts heeft Gerard geadviseerd om minder Servedol te slikken en durogesic pleisters te gebruiken. Van 16 servedol per dag is die overgegaan naar 8 tabletten per dag en van 5 pleisters (per stuk is 100 ug) is die overgegaan naar 3 pleisters. Dit alles is ongeveer 1 maand zo, en in het begin had hij minder moeite met de stoelgang, maar nu komt het weer terug. Ook vraagt Gerard nu meer om Servedol omdat hij de pijn in zijn nekje niet meer kan verdragen. Meestal avonds huilde hij van de pijnen en zei dat hij erg bang is voor de pijn maar niet voor de dood.
Gerard drinkt erg veel vocht. Nu drinkt hij flesje bier omdat hij denkt dat hij beter kan plassen. Gerard slikt ook elke dag 2 sennocol pilletjes (effectieve laxeermiddel). Toch helpt het niet zo veel.
Hij slaat met houten stokje steeds op de catheter wanneer die troebel uit zag, heel zielig om te zien vind ik.
Ik heb vanavond even bij hem geslapen op zijn ziekenbed en wij hebben maar steeds over vroeger dat we seks missen en zo. Hebben jullie dat ook weleens?
De sommige mensen zeggen dat seks niet belangrijk is, maar het is wel zo dat er ontzettend veel van ons weggenomen is,snap je? Graag jullie mening.
Wie kan Gerard adviseren welke drank hij het beste moet drinken voor beter plassen en welke middel hij moet nemen voor makkelijkere stoelgang.
Trouwens, ik wou dat kanker niet bestaatt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En dat er iemand mee gaat faken vind ik erg wreed (zie verhaal van Sandra).
Nogmaals: Heel veel kusjes en warme omhaal voor alle kankerpatienten en hun naasten liefde!!!!
Dikke kusjes van Yvonne en Gerard