Zorgverlof ?

• Ellen

Hallo,

Voor een vriendin van mij ben ik op zoek naar mogelijkheden met betrekking tot het nemen van zorgverlof. De kanker bij haar man is in de laatste fase en we verwachten, dat hij niet lang meer te leven heeft. Dit alles is al vervelend genoeg, maar op haar werk ontstaan ook nogal wat problemen. Zo wil haar werkgever geen vrije dagen geven als zij die nodig heeft voor een bezoek aan een arts. Dat gaat dan nota bene om vakantie dagen. Nu wil zij graag weten of het mogelijk is om zorgverlof te nemen. Haar werkgever gaat daar niet mee accoord en heeft gedreigd haar te ontslaan. ( Ook als zij zich ziek zou melden? ) Ondertussen is zij

kostwinner geworden en kan dus niet zonder salaris.

Wie van jullie heeft hier ook mee te maken en hoe heb je dit aangepakt? Waar zouden we meer informatie kunnen vinden, om uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn.

Ik zou haar graag helpen bij het vinden van deze informatie.

Reacties zijn van harte welkom!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ellen

• coby

Lieve Ellen,

Er is zeker recht op betaalt verlof vooral in een situatie als deze.

Ik heb dit nl.ook gekregen.

Mocht haar baas dit toch niet willen geven zou ik zeer zeker naar een rechts winkel bij jou in de buurt gaan om advies te vragen.

Dit is toch van de sotte,heeft die man dan helemaal geen gevoel.is het uberhoubt

wel een menselijk persoon vraag ik me af.

lieve Ellen ik hoop dat je hier wat mee kunt.

heel veel sterkte en wees a.u.b een grote steun voor je vriendin ze zal dit heel hard nodig hebben.

groetjes en veel liefs Coby.

• Elisabeth

Denk ook eens aan ondersteuning van het maatschappelijk werk bij je in de buurt of in het ziekenhuis waar de behandeling plaatsvindt. Maatschappelijk werk heeft vaker met een dergelijke situatie te maken. Naast de wetgeving kunnen ze ook kijken wij “jij” nodig hebt om een gesprek met je baas aan te kunnen. Ik vraag me af in hoeverre je ontslagen kunt worden als je ziek bent. De zorgen om je partner kan er ook voor zorgen dat je in je hoofd even geen ruimte hbt om te werken. Daarnaast kunnen vakbonden ook ondersteuning bieden door informatie te geven over de regelgeving.

Elisabeth

• Yvonne en Gerard Bosman

hallo,

de chef van je vriendin is echt gek! Ik zelf ben al maanden thuis (ziek gemeld) en na overleg met de bedrijfsarts heeft zij met mijn directeur gesproken dat ik vanaf 11 februari ,,beter gemeld,, bent en dat ik dan vanaf die tijd tot en met 11 mei zorgverlof krijgt zodat ik bij mijn man gerard kan blijven. Ik ben van beroep ambtenaar en dat die chef van je vriendin haar ermee dreigt te ontslaan kan gewoonweg niet, echt niet!

Laat deze bericht maar effe lezen aan de chef van je vriendin, want wat hij doet is te erg voor woorden!

Sterkte ermee! Liefs van Yvonne en Gerard