Beste Yvonne,
Wat vind ik het rot om te horen, dat Gerard nu in het verpleegtehuis is opgenomen.
Dat moet werkelijk vreselijk zijn. Voor mijn eigen man ben ik ook in een verpleegtehuis wezen kijken. Gelukkig is hij er nooit terecht gekomen. Het is vervelend, dat het niet meer mogelijk is om je geliefde thuis te verzorgen. Toch denk ik, dat jij ook al voldoende ellende hebt meegemaakt. Natuurlijk zou je het nog graag doen en ook ik zou nu zo'n 8 maanden na het overlijden nog steeds heel graag dat ziekenhuis bed in de kamer hebben. Heb je met het verpleeghuis overlegd of het mogelijk is of jij er ook zou mogen logeren?
In het verpleeghuis bij ons mocht dat wel. Mijn man zou daar een kamer gekregen hebben, waar ik ook mijn eigen bed neer mocht zetten. Zelfs onze huisdieren waren welkom! Vraag er eens naar. Misschien is er meer mogelijk dan je zou verwachten.
Om op je vraag over mijn virend terug te komen. Daar gaat het erg slecht mee. Zijn leven zou elk moment afgelopen kunnen zijn. Als de telefoon nu zou gaan, zou het me niets verbazen. De tumoren in zijn borstkas en been groeien zo hard, dat je het verschil per dag kan zien. Zijn ribben breken als hij moet hoesten of een onverwachtse beweging maakt. Het is zo mensonterend wat er gebeurd! Vreselijk, om zo'n lieve jonge man zo te moeten zien lijden. Om je eerlijk te zeggen vind ik het zwaar om dit alles nog een keer mee te moeten maken van dicht bij.
Ik wens jou heel veel sterkte toe voor de zware tijd, die voor je ligt.
Groetjes van Ellen