erfelijk borstkanker

• Jolanda

heeft iemand ervaring met het preventief weghalen van de borsten bij erfelijk borstkanker?

kan dit ook door de inhoud van de borst weg te halen en deze op te vullen met lichaamseigen vet?

• menno

nee, maar wel met tieten voelen. Trouwens wat is je huidige cup-maat, niet die na de operatie!!!!!!

• Zwany

Bah, eigenlijk is jou antwoord te min om er antwoord op te geven .Ik hoop dat het in jou familie nooit voorkomt alhoewel, misschien dat je dan beseft wat dit betekent en dat je deze stomme berichtjes wel zult laten !!!!!!!! zwanymenno schreef:

>

> nee, maar wel met tieten voelen. Trouwens wat is je huidige

> cup-maat, niet die na de operatie!!!!!!

• Lizzi

Hoi Jolanda,

ik neem aan dat je zelf erfelijk belast bent? en zo ja heb je het 1 of 2 gen?

Ik zelf ben ook erfelijk belast met het BRCA 1 gen en krijg eind maart gesprekken over het preventief verwijderen van borsten en eierstokken (en eileiders en baarmoeder) Ik heb ook al een aantal keer op meerdere forums lotgenoten gezocht met erg weinig resultaat, helaas! Je kunt inderdaad (als je genoeg vet hebt!) je borst op laten vullen met lichaamseigen vet uit de buik, bil of rug streek. Het is wel zo dat er ook uit deze streek een spier mee over gezet wordt dus het is niet zo dat er gewoon wat vet weggezogen kan worden en in je borst ingespoten. (jammer!!) Zo zijn er nog een aantal dingen waar ik geen rekening mee had gehouden en dat is o.a. dat je op die plaats waar het vet weg word gehaald je een flink litteken krijgt en ze kunnen natuurlijk niet tegelijk de operatie uitvoeren bij je billen en je borsten. (hoe het wel precies gaat weet ik ook nog niet) Verder komt er ook nog bij kijken dat er een kans is (vooral bij buik en bil methode) dat het afsterft en dat er ontstekingen komen. Al met al ben ik er nog steeds niet uit, want eigenlijk wilde ik absoluut geen siliconen omdat dat zo onnatuurlijk zou zijn en koud aan zou voelen. Mocht je verder nog vragen hebben mag je me altijd mailen, graag zelfs want ik heb nog steeds niet echt iemand gevonden in de zelfde situatie. (alleen maar mensen die al kanker gehad hebben en de andere preventief verwijderen) Ik ben trouwens 29 en moeder van een zoontje van 2.

Groetjes en veel succes!