vlek op de long??

  • Romy

    Hallo,

    Ik heb een vraagje, het gaat niet over mezelf maar over een familielid, degene in kwestie woont in Engeland, en zij kreeg 2 jaar terug te horen dat ze aan kanker leed, inmiddels godzijdank genezen…..met de nodige strubbelingen nog, want ze is nog steeds vaak moe en ziek, om de kou in Engeland te mijden zochten ze (degene in kwestie en haar man) de zon op, ze gingen op vakantie voor een week of 5 naar Spanje, daar verblijven ze nu 2 weken, en de eerste week ging het perfekt met haar, ze kon weer aardig wat lopen enz. Maar na een koude boottocht kreeg zij last, ze werd doodziek met als gevolg dat ze opgenomen moest worden in een ziekenhuis in Spanje, vandaag belde haar man op en vertelde dat ze een vlek op haar longen hadden gevonden……wij allemaal in paniek, maar hij hoopt misschien dat het bronchitis is……het is in en in triest want ze zitten daar met zn tweetjes in Spanje en hun kinderen zitten in Engeland en de rest van de familie in Nederland……we hebben dus alleen telefonisch contact, en dan nog moeizaam want haar man is hier erg van in de war…..als we vragen of de uitslag van die vlek al binnen is, begint hij weer over iets anders, logisch natuurlijk er gaat ook zoveel door je heen. Mijn vraag is dus…kun je van bronchitis ook vlekken op je longen krijgen of duidt dit dus aan op uitzaaiingen of iets dergelijks? Heeft iemand misschien een antwoord of uitleg op mijn vraag, ik weet dat dit heel moeilijk is omdat je nooit kunt weten wat het is, maar misschien kan iemand mij hier iets meer over vertellen…wij hier, de familie in Holland zitten ook zo in spanning.

    Alvast vriendelijk bedankt,

    Romy

  • monique

    zeker weten doe ik het niet ik ben geen arts,maar ik weet van mezelf en mijn moeder

    dat longontsteking littekens geeft die zichtbaar zijn en bronchites is ook zichtbaar maar niet altijd herkenbaar als bronchites zijnde maar of ze dat nou vlekjes noemen?het is angstig,zeker als je al eens eerder kanker hebt gehad

    ik wil je niet bang maken maar houdt in je achterhoofd dat het terugggekomen kan zijn

    vaak zweven minuscule deeltjes in je bloed,die zijn op foto,s niet zichtbaar,deze hechten zich ergens en gaan dan weer groeien

    dit is mij tenminste verteld in het ziekenhuis,ze noemen je pas “vrij”als je 5 jaar schoon bent geweest,dus de kans dat het terug is is altijd aanwezig

    het beste gewenst,monique

  • Puck ten Hove

    Na bronchitis heb ik een vlekje op mijn long. Kan dat door de bronchitis komen?

    Hoogachtend,

    Puck ten Hove

  • Puck ten Hove

    Na bronchitis heb ik een vlekje op mijn klong. Kan dat door de bronchitis komen?