Weet iemand dit ?

• nady

Hallo,

Mijn pa is 4/5 van de maag afgenomen door maagkanker in 11/2000 Prognose 3 maand te leven

Er waren veel uitzaaingen in de buikwand e.d. We zijn nu 15 maand verder en de chemo gaat nog verder in een andere kliniek (met sucses) de uitzaaingen zijn bijna niet meer te zien op de CT scan

Zou het kunnen dat men mis was bij de prognose of gaat men gewoon uit van statistieken ? Kan de kanker verdergaan alhoewel de chemo werkt ?

Kan het vb naar de slokdarm gaan of naar de alvleesklier en welke zijn dan de tekenen dat het mis gaat ? De tumormarker CA 9-19 is nu 1O5

Iedere reactie is zeer welkom.

• sandra(zusje van jolanda)

poeh he is toch fantastich! tja sorry hoor ik snap je even niet maar kan je wel begrijpen alleen kan ik je hier geen antwoord op geven helaas ik weet niet hoe het met maag en darm en andere sorrten kanker gaat sorry moet je ens kijken bij www.diagnose kanker .nl als ik het adres goed heb tenminste veel succes ermee gr san

• marielle

kanker is een grillige ziekte.. dat is ook de reden dat artsen vaak geen voorspellingen kunnen doen van hoe het gaat verlopen, omdat het per persoon anders kan zijn… als ze dan toch een voorspelling geven, dan is dat gebaseerd op hun kennis en wat zij gelezen en meegemaakt hebben.. jou vader is echter een uitzondering… en wilskracht is een belangrijke factor is al vaker gebleken in de strijd tegen kanker…

geniet van de tijd dat hij bij je is..

gr Marielle

• Lizzi

Hoi Nady,

heb je al eens op www.kanker-actueel.nl gekeken?

Ze hebben daar ook een forum, misschien kun je je berichtje daar eens opzetten?

Sterkte en succes!!

• Pascal

Als de chemo werkt, dood het de kankercellen en andere cellen, dus kan het niet verder uitzaaien.

Mijn vader heeft, had, een tumor op z'n alvleesklier is vorige week weggehaald.

Nu blijkt dus dat heel z'n alvleesklier er uit is gehaald.

Maar we merkten dit doordat ie geel over heel z'n lichaam werd.

Dus als je vader geel gaat worden kan het zijn van de alvleesklier.

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen hebt.