Hoi Allemaal
Zal me zelf eerst maar effe voorstellen : Ik heet dus Marjon en ben 20 jaar. Op 30 maart 2001 overleed mijn tante (was meer een zus dan een tante voor me) aan leverkanker. Dit werd in februarie ontdekt, ze is toen opgenomen in het avl. voor de chemokuren. Helaas heeft dit niet mogen helpen, ze is zo ziek geworden na de eerste chemo dat ze weer is opgenomen in het avl met uitdroging en na een x aantal dagen naar huis gestuurt later weer opgenomen met longontstekking en hier is ze dan ook aan overleden. Nu heb ik opdit moment heel veel vragen, maar twee vragen in het bijzonder blijven mij dwars zitten, 1: wat houd leverkanker/levertumor nou precies in, is zo weinig informatie over te vinden het enige wat ik weet is dat men zegt dat het het eindstadium is. 2: Ik zou graag in contact komen met mensen die ongeveer een soort gelijk iets hebben meegemaakt en al in een rouwproces zitten.
De mensen in mijn omgeving praten er luchtig over (over dat mijn tante is overleden aan leverkanker) bijv: Ze heeft nu geen pijn meer, ze blijft en is nog steeds bij je, dat je het daar nog moeilijk mee hebt als al bijna en jaar geleden ect. Als ik dit hoor, doet mij dat veel verdriet, maar mensen die nog nooit iets met kanker te maken hebben gehad weten er vaak dan ook maar weinig vanaf.
Wie weet heeft 1 van jullie die dit leest wel hetzelfde gevoel, maar misschien wel met betrekking opzich zelf, ik ben BOOS en niet alleen op doktoren, “god” maar ook op mijn tante. Misschien is dit fout, maar zij heeft mij wel verlaten op het punt dat ik haar nodig had.
Groetjes en sterkte voor iedereen die het nodig heeft Marjon