niet meer kunnen eten

• syl

Hoi,

Kan iemand mij helpen? Mijn vader kan niet meer eten, na de operaties en bestralingen heeft hij geen smaak meer(alles smaakt smerig). Ook kan hij bepaalde dingen niet doorslikken, omdat er weinig/geen speeksel meer wordt aangemaakt. Alleen ijs kan hij weg krijgen, verder leeft hij op zg.astronoutenvoedsel. Verder heeft hij altijd z'on droge mond. Kan iemand mij helpen? Bestaat er nepspeeksel of zoiets. Iets wat het aangenamer kan maken?

Alvast bedankt

• koos

Hallo, ik weet precies wat je vader door maakt, zelf heb ik dit ook gehad, na twee operaties en 30 gestralingen was ik ook mijn stem kwijt, smaak en erg veel last van mijn keel, ook die atronauten voeding ging er amper in, zelf heb ik toen de voeding in de magnetron verwarmd, dan kan je het veel beter aan je keel hebben. ook had ik van de arts uit het ziekenhuis een soort van gel gekregen.Maar je moet er vanuit gaan, dat dit even duurd. Het gaat allemaal vanzelf weer over, je moet er alleen de tijd voor nemen.Op mijn homepage:www.koosanker.nl staat onder het icoontje bestraling de hele gang van zaken, misschien heb je daar iets aan.

Het enige wat ik je verder kan zeggen, dat ik nu nergens geen last meer van heb, hoe vervelend het ook klinkt , het hoort er allemaal bij.Ik wens jullie veel sterte toe,

het is allemaal tijdelijk, dat is wel weer iets positiefs, ik zei altijd, je weet waar je het voor doet.het is een zure appel, waar je even doorheen moet bijten.

de groeten aan je vader, en heel veel sterkte toegewenst.

groetjes Koos

• syl

Beste Koos,

Ik ben blij dat jij je smaak weer terug hebt. De tumor van m'n vader zat achterop zijn tong met uitzaaiingen in de hals, daar zijn ook de klieren weggehaald.Na bijna 2 jaar na de operatie en de in- en uitwendige bestralingen geloof ik niet meer dat m'n vaders smaak ooit nog terug komt, de artsen geloven er ook niet meer in, omdat het al zón tijd geleden is. Toch blijf ik hopen!

Maakten ze bij jouw controle(s) wel een scan? Dat doen ze bij mijn vader niet. Ze zeggen: zolang u zich goed voelt en er geen bultjes verschijnen, moet u er vanuitgaan dat het weg is.

Bedankt voor je reactie en je hebt een mooie site. Heel veel gezondheid toegewenst voor jou en je familie.

Groetjes,

Syl

• syl

Beste Koos,

Ik ben blij dat jij je smaak weer terug hebt. De tumor van m'n vader zat achterop zijn tong met uitzaaiingen in de hals, daar zijn ook de klieren weggehaald.Na bijna 2 jaar na de operatie en de in- en uitwendige bestralingen geloof ik niet meer dat m'n vaders smaak ooit nog terug komt, de artsen geloven er ook niet meer in, omdat het al zón tijd geleden is. Toch blijf ik hopen!

Maakten ze bij jouw controle(s) wel een scan? Dat doen ze bij mijn vader niet. Ze zeggen: zolang u zich goed voelt en er geen bultjes verschijnen, moet u er vanuitgaan dat het weg is.

Bedankt voor je reactie en je hebt een mooie site. Heel veel gezondheid toegewenst voor jou en je familie.

Groetjes,

Syl

• syl

Beste Koos,

Groetjes,

Syl

• koos

normaal gesproken maken ze bij mij ook geen scan, ze gaan er van uit, als je niks voelt, dat er ook niks zit, nu zit er bij mij een bultje in de hals, die is voor de kerst nagekeken, ze denken dat het een ontsteking is, is ook op de kweek geweest, maar hij groeit, nu maken ze donderdag weer een scan en gaat er weer wat op de kweek, maar de plek is ook pijnlijk, dus ik ga er maar van uit, dat het inderdaad een ontsteking is. Ik denk ook,dat je vader zijn smaak nu niet meer terug komt, want het is al erg lang weg. wel heb ik een tip voor je vader, wat zijn droge mond betreft, het klinkt heel onlogisch, maar ik heb er erg veel baat bij gehad. Mijn fisiotherapeut, had een nieuwe methode geleerd. om odeen te bestrijden. Ze heeft op een speciale manier mijn hals afgeplakt, om bepaalde banen te stimmuleren, tot onze grote verwondering, krijg ik ook meer slijm in mijn mond, het is altijd het proberen waard. voor de tijd moest ik alles weg spoelen met melk, nu kan ik alles zo eten. op mijn pagina, bij links staan adressen van therapeuten, die daar meer van weten.

heel veel sterkte

groetjes Koos

• syl

He Koos,

Bedankt voor de tip. Ik zal het zeggen tegen mijn vader. Alle beetjes helpen!!!

Ik hoop echt voor je dat het “maar” een onsteking is.

Veel sterkte voor jou en je fam.

Groetjes S