ik had een droom..

• jan jacobs

in mijn droom was ik eigenaar van een soort van cafe,

waar allerlei mensen met kanker bij elkaar kwamen om met elkaar te praten enzo.

een heel leuk klein tentje waar je lekker koffie kon drinken, advies kon vragen en lotgenoten ontmoeten, is hier vraag naar denk je?

ik weet eerlijk gezegt niet wat ik met die droom moet beginnen,

ik weet dat ik ooit iets wil doen voor mensen met kanker, mijn tante heeft kanker en dit grijpt mij erg zwaar aan vandaar.

zou die droom werkelijkheid worden? is het een boodschap? of gewoon een stuk verbeeling van mezelf?

• jolanda

hallo jan

Ik zou zeggen geen slecht idee om zoiets te beginnen .

Ik zou zeggen doe er wat mee en vooral als je er een goed gevoel bij hebt

Een soort informatie ontmoetings centrum voor kanker patienten.

Ik denk ook altijd kon ik maar wat doen voor die mensen vooral geestelijk want geestelijk tikt het vaak nog zwaarder aan als lichaamelijk.

Als je een leuk idee hebt mail me dan ff hoe het is verlopen.

Heel veel liefs Jolanda

jan jacobs schreef:

>

> in mijn droom was ik eigenaar van een soort van cafe,

> waar allerlei mensen met kanker bij elkaar kwamen om met

> elkaar te praten enzo.

> een heel leuk klein tentje waar je lekker koffie kon drinken,

> advies kon vragen en lotgenoten ontmoeten, is hier vraag naar

> denk je?

>

> ik weet eerlijk gezegt niet wat ik met die droom moet beginnen,

> ik weet dat ik ooit iets wil doen voor mensen met kanker,

> mijn tante heeft kanker en dit grijpt mij erg zwaar aan

> vandaar.

> zou die droom werkelijkheid worden? is het een boodschap? of

> gewoon een stuk verbeeling van mezelf?

• marielle

hoi Jan,

dit soort dingen bestaan al enigzins, alleen dan in de vorm van inloophuizen. Zelf kom ik regelmatig in een inloop huis in Rotterdam, dat sinds kort gevestigd is vlakbij het Daniel den Hoed….

In dit inloophuis, kunnen met kanker of zij die er mee te maken hebben (gehad) elkaar ontmoeten… Je kan er zowel creatief bezig, door middel van allerlei cursussen, zoals schilderen, en yoga, maar ook gewoon om binnen te lopen en te kletsen…

ik ben nog jong (19) en daar komen vrij veeel ouderen… maar ondanks dat vind ik het een verademing om er te zijn.. gewoon mezelf te zijn… met m'n kanker verleden.. en er zijn mensen die geinteresseerd in je zijn en velen weten wat je meegemaakt hebt….

op zich is een cafe wel leuk, maar dan zou het al een rook-vrij cafe moeten zijn , omdat er veel mensen zijn met longproblemen….

als je toevallig niet te ver bij Rotterdam uit de buurt woont, ga er ns kijken…

Roparun inloophuis De Boei…. vlakbij het Den Hoed ziekenhuis…

gr Marielle

• koos

Het is wel een mooie droom, ik had me opgegeven voor een praatgroep, in het ziekenhuis, ook met lotgenoten,ze wilde in drie maand tijd 10 mensen bij elkaar hebben, ze kwamen niet verder dan 6, hier kan je alles een beetje van je afschrijven, zonder naar een ander te luisteren en zonder onderbroken te worden, dat is toch voor de meeste mensen een stuk makkelijker.Vorige week was ik ff op diagnose kanker, daar was een chat avond, eigelijk liep het uit de hand, omdat iedereen zijn verhaal kwijt wou, maar bijna niemand luisterde.Maar als je een cafeetje begint, ben ik zeker 1 van je klanten en kom ik niet alleen voor een bakkie.Heel veel geluk, je weet maar nooit of je droom uit komt.

groetjes Koos.