vermoeidheid en verminderde eetlust

• petra

Waarschijnlijk is deze vraag eerder op de site gesteld, maar ik probeer het toch maar even. Mijn vader heeft dikke darm kanker en overal uitzaaiingen. Ze kunnen niets meer voor hem doen. Gelukkig heeft hij op het moment geen pijn. Zijn kwaliteit van leven wordt wel sterk verminderd door het feit dat hij vreselijk moe is en dat hij weinig eetlust heeft. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, of dat er wellicht nog mogelijkheden zijn om de vermoeidheid wat te laten verminderen ?? Hopelijk weet iemand het antwoord.

groetjes Petra

• sandra

he liefe petra ja inderdaad heb je deze vraag al eerder gesteld en ik denk dat iedereen denkt tja dat hoord nu eenmaal bij kanker, mijn pa is ook heel erg moe kan je weinig aan doen denk ik het enige wat je dan kan doen is positief te blijfen en proberen om de laatste tijd aangenaam voor je vader te maken verder kan ik je niet helpen ik hoop dat je er iets aan hebt veel succes ermee gr sandra

• zwany

hai Petra,

jammer genoeg kan je hier niet veel aan doen, Mijn moeder heeft eierstokkanker met uitzaaingen in de darmen, en ook zij heeft gelukkig nog weinig pijn maar is wel heel moe en heeft ook weinig eetlust, soms wat misselijk . Wat denk ik heel belangrijk is is dat hij alleen de dingen doet waar hij zin in heeft en zo min mogelijk energie verspild aan dingen wat hij niet leuk vind om te doen. Maar ook andere dingen die energie nemen zoals bezoek, veel praten zo te doseren dat het fijn voor hem blijft. Aan gebrek aan eetlust kun je ook niet zoveel doen alleen dat koken wat hij heel lekker vind, en maaltijden die niet zwaar vallen, iets lekkers tussen door, allemaal kleine beetjes. Ik wens jullie veel sterkte de komende tijd. groetjes Zwany

sandra schreef:

>

> he liefe petra ja inderdaad heb je deze vraag al eerder

> gesteld en ik denk dat iedereen denkt tja dat hoord nu

> eenmaal bij kanker, mijn pa is ook heel erg moe kan je weinig

> aan doen denk ik het enige wat je dan kan doen is positief te

> blijfen en proberen om de laatste tijd aangenaam voor je

> vader te maken verder kan ik je niet helpen ik hoop dat je er

> iets aan hebt veel succes ermee gr sandra

• monique

beste petra,

vermoeidheid en weinig eetlust zijn helaas dingen waar je weinig aan kunt doen zoals de anderen al zeiden

het is wel belangrijk dat je niet te veel afvalt al ontkom je daar helaas niet aan

toen mijn vader als gevolg van chemo en bestralingen zijn eetlust verloor hebben wij via de dieetiste bijvoeding gekregen

dit krijg je vergoed, het kost ongeveer 2 euro per pakje maar je kunt r ook op eigen houtje mee beginnen

je kunt die pakjes kopen bij de apotheek, het is van nutricia

er is nog een soort waavan ik de naam niet meer weet

het is er in verschillende smaken en zij kunnen je wel adviseren waar de meeste voedingsstoffen inzitten

of ze er uiteindelijk van aankomen weet ik niet maar je kunt zo het gewicht iets stabiliseren en ze krijgen toch belangrijke voedingsstoffen en calorieen binnen

ik hoop dat je hier wat mee kunt

veel liefs, monique