Wie wil mij adviseren?

• Martijn

Hoi Kim,

Ik heb vorig jaar mijn zus aan kanker verloren. Gelukkig heb ik bij de verwerking hiervan heel veel steun van mijn vriendenkring gekregen. Het enige wat zij deden was dat ik het onderwerp bespreekbaar kon maken wanneer ik daar behoefte aan had.

Dit moet je ook bij jou vriendin blijven doen. Wanneer ze er geen zin in heeft, laten zo. En als ze er wel over wil praten, dan ben jer er gewoon voor haar.

Tja, een moeilijke situatie, maar met een beetje gevoel redden jij en je vriendin het wel. Sterkte!

• Karin

Hoi Kim,

Op een site, ik weet niet meer welke, kwam ik een verlanglijst tegen. Die verwoordt heel goed wat fijn zou zijn hoe mensen met je omgaan. Daar dacht ik aan toen ik in je mailtje las dat je niet haar verdriet wilt oproepen. Zo'n groot verdriet is de hele dag bij je, echt vergeten doe je het niet en het is meestal juist fijn te weten/horen dat andere mensen daaraan denken. Ik vind het tenminste niet erg als iemand iets vraagt of zegt. En daar horen bijna altijd tranen bij, voor mij niet erg, maar velen schrikken daar van. Wat iemand wel tegen me gezegd heeft; ik zeg er maar niks over want je wordt dan zo emotioneel….

Niet echt prettig.

Wat kunnen mensen sterk zijn he?!

Ik heb bewondering voor je en je vriendin mag zich gelukkig prijzen zo iemand als jij naast zich te hebben!

Karin

• Karin

De verlanglijst kun je vinden op kanker.startpagina.nl onder het kopje kanker en jonge mensen bij Manon.

• Danielle

Hallo Beste Kim……

Als eerste wil ik je zeggen dat je jezelf gewoon moet laten zien

zoals je bent dat accepeteren mensen het meest ook vor degene

die binnenkort is dat prettig.Ik had een tante die had longkanker

en van haar heb ik geen afscheid kunnen nemen,dus wees zoveel

mogelijk bij die persoon dat zal ze zeer op prijs stellen.

Groetjes en heel veel

sterkte toegewenst Danielle

• A van der Sluis

Wie kan en wil mij adviseren:

Ik heb een gehadicapte broer die slokdarm kanker heeft. ik ga met hem naar leiden. Het L.U.M.C. ziekenhuis voor een laserbehandeling wie weet waar ik informatie kan vinden op het net, en wie heeft er ervaring mee.

dit is voor mij erg belangrijk om informatie te krijgen. wat de beste behandeling is voor mijn broer bijvoorbaad dank, ik wil graag informatie over Foto meganische therapie