hiermee zou ik een dicussie op gang willen zetten voor mensen alwaar de stembanden zijn weggenomen i.v.m.kanker,hetgeen bij mij het geval is.
sinds februari 2000 weet ik dat er kanker werd geconstateerd waarna ik een lange periode van behandelingen ben ingegaan.
we zijn begonnen met de nodige onderzoeken waarna er 36 bestralingen volgde alsmede nog 3 chemo's en 72 injecties i.v.m.een experiment voor het beter
behouden van speeksel wat heel goed is gelukt.
ondanks de 36 bestralingen hebben de doktoren toch moeten opereren en de stembanden moeten verwijderen,terwijl de operatie normaal 3 of 4 uur duurt liep deze uit tot 8 uur omdat er de nodige complicaties werden ontdekt zodat ook mijn maag
omhoog gehaald en verkleind is. ik kan dus maar weinig voedsel gebruiken.
we zijn nu inmiddels in jauari 2002 beland en ben ik zover dat ik wel genezen ben verklaard van de kanker maar tot op heden nog niet kan praten en maar heel weinig kan eten,alleen een beetje vloeibaar zoals soep,maar het rare is dat ik wel een zak chips kan wegkrijgen maar geen vlees.
zijn er mensen die met eenzelfde probleem zitten of hebben meegemaakt of nog ondervinden dan gaarne enige reaktie over dit onderwerp.
met vr.gr. henk. .