Deze avond ben ik wat aan het rondzoeken op deze pagina. Ik lees al jullie verhalen en er komen heel veel emoties bij mij los. Zoveel dingen herken ik.
Helaas heb ik het zelf als “ buitenstaander” meegemaakt.
Mijn man had een hele zeldzame tumorsoort: desmoplastische rondceltumor.
Meer dan 2 jaar hebben we samen gevochten en alle behandelingen aangegrepen. Mijn man heeft meegedaan aan medische experimenten, omdat er geen behandeling bestond voor zijn vorm van kanker. In die tijd hebben we lief en leed gedeeld. We hebben iedere dag geleefd, alsof het de laatste was. Alles gedaan wat hij nog wilde doen. Als je doodgaat moet het toch de moeite waard geweest zijn.
Nu zo'n 3 maanden na het overlijden probeer ik de draad van mijn leven weer op te pakken. Want ik besef nu dat ik de afgelopen jaren niet mijn eigen leven geleefd heb, maar dat van mijn man. Ik zou het zo weer doen. Samen hebben we altijd de kracht kunnen vinden om positief te zijn. Ik merk nu dat positief zijn voor jezelf veel moeilijker is.
Ik probeer mijn dagelijkse bezigheden weer op te pakken. Werk weer 4 dagen per week. Daar vind ik veel voldoening in, maar toch mis ik iets.
Ik hoop, dat jullie ervaringen met de ziekte wat positiever zijn dan de mijne