LYMFEKLIEREN

• wijnhoff

wij hebben een zoontje van 2 jaar.

hij heeft al sinds zijn geboorte zichtbare lymfeklieren in zijn linkerhals.

wij zijn al 3 keer naar de huisarts geweest en steeds wordt er gezegd": het zijn gewoon opgezette klieren.

maar wij maken ons ongerust omdat hij groter wordt en je hem gewoon ziet zitten.

het is toch een bal van 1 cm

nu zijn wij op zoek naar mensen die ervaring hiermee hebben.

wij zijn bang dat hij iets anders heeft dan opgezette lymfeklieren. en waarom blijven ze zitten en gaan ze niet weg.

heel graag reacties.

• coby

Beste Wijnhoff,

Wat kinderen met evt. kanker betreft hebben wij op deze site geen of bijna geen ervaring.

Als ik jou was zou ik een site gaan zoeken met ouders die kinderen hebben in deze situatie.

Nu wil ik niet gelijk tegen jou zeggen dat je kind misschien wel kanker zou hebben, dat is veel te voorbarig.

Ik zou als ik jou was toch een verwijzing vragen voor een arts in het ziekenhuis,

en hem eerst eens helemaal na laten kijken.

Zeg tegen je huisarts dat je hier een naar gevoel bij hebt en dat je het niet vertrouwt, vraag om een verwijzing naar het ziekenhuis. hamer hier desnoods op het is tenslotte jouw kind.

Tenslotte wil ik je hierbij heel veel sterkte toewensen .het is voor jou en je gezin een zenuwslopende en onzekere tijd.

Weet dat er mensen zijn die aan je denken en om je geven klamp je daar aan vast.

Ik hoop dat er voor jou en je gezin snel duidelijkheid komt.

groetjes en veel liefs,Coby.

• koos

Het is zeker raadzaam ook eens een andere arts te laten kijken.

Twee weten er meer dan 1. Dan heb je zelf ook wat meer vertrouwen in de uitslag.

Als je je erg veel zorgen maakt, ga je desnoods in het weekend, dan zit er zeker een andere arts.Heel veel sterkte .

Groeten Koos

• wijnhoff

Hallo coby.

Bedankt voor je reactie.

Zou jij mij kunnen vertellen welke site ik kan vinden over dit onderwerp?

Groeten

• marielle

hoi,

wat die sites betreft,

probeer ns de site van de VOKK, vereniging ouders kinderen en kanker.

www.vokk.nl

gr Marielle

• koos

kan ook op kankerspoken.nl

• coby

www.kankerspoken.nl

Dit is alleen voor “n kind(eren) die ”n ouder heeft met kanker.

maar Wijnhoff is op zoek naar een site voor ouders met een kind die lymfeklier kanker heeft.

Wijnhoff ik ga voor je op zoek, niet nu want mijn man heeft vandaag een rotdag

maar morgen hoor je zeker van me.

groetjes Coby.

• monique

bij kleine kinderen, zeker als ze vaak infecties hebben, verkouden,amandelen oren etc. is het lichaam bezig die infecties te bestrijden. dat doen met name de lymfeklieren.dat

is dan ook vaak het eerste waar een arts naar kijkt, het is ook een teken dat er zich wat “afspeelt” in het lichaam.

als moeder zijnde beschik je toch vaak over een soort antenne,luister daar maar naar.

het is helemaal niet te zeggen dat je kindje een nare ziekte heeft, maar als jij je toch zo,n zorgen blijft maken en het zekere voor het onzekere wilt, ga dan door,al vinden ze je een zeikerd

het is jou kind

• Annie-nym

Beste Wijnhoff,

ik zou er zeker achteraan gaan.. Wanneer je zoontje 's nachts veel zweet, zou ik er zeker achteraan gaan.

Mijn vriend zweette ‘s nachts ook heel veel, maar dat was ’s ochtend weeer voorbij, en de zusters op het ziekenhuis zeiden dat dat ook een teken was dat iemand kanker had. Ik wil je niet van streek maken. Maar ik vond dat zo raar om te horen. Echt vreemd dat dat ook een symptoom is. Ik wil je alen maar helpen.

Maar ik heb er natuurlijk niet zo'n verstand van. Ik weet wel dat het eer onverstandig is om een afwachtende houding aan te nemen.

veeel succes.

Annie

• sandra (zusje van jolanda)

jeempie wat een verhaal zeg artsen zeggen tegenwoordig niet zoveel meer je kunt beter je hart volgen echt hoor als wij hadden gedaan wat de huisarts had gezegd dan was mijn vader er nu niet meer geweest denk ik maar omdat ik en mijn pa zo eigenwijs zijn komen we er nu wel en ik geloof dat je gewoon naar een ander arts moet gaan nu moet je niet gelijk negatief gaan denken hoor maar tegenwoordig moeten we zuinig zijn op onzzelf laat je even horen wat een andere arts heeft gezegd? ik leef met je mee en heel veel sterkte gr sandra