Lieve mensen,
NIET IK, maar mijn vriend heeft zaadbalkanker. En hij heeft nu een tumor in zijn lymfeklier. Hij is 26 jaar en heeft van de 3 chemokuren B.E.P., al een achter de rug. Hij is nu een beetje duizelig en een beetje vermoeid. Zijn haren heeft hij gelukkig nog.
Toen hij vorige week en dagopname had, kreeg hij 's avonds ineens last van zijn slokdarm, kon moeilijk ademhalen enz. Paar uren erna koorts en over geven . Bij de EHBO deden ze alof ie zich had aangesteld, ze zeiden: Hadden ze u hier niet voor gewaarschuwd. Echt voor schut om te horen. Maar ja, wij waren bang voor een infectie of iets dergelijks.
Anyway, volgende week begint hij met zijn tweede kuur. Nu wil ik jullie advies vragen of jullie nog tips hebben bij bijvoorbeeld, de zweertjes op je tong door de chemo. Of extra vitamines die je het beste kan nemen voor je weerstand. Misschien een bepaalde situatie waar ik me op moet voorbereiden, maar vooral hoe ik het beste mijn vriend kan opvangen of helpen, als er weer iets gebeurd. Alle tips zijn welkom. Misschien ook andere jongens die dezelfde diagnose hebben gekregen of ook een B.E.P. kuur hebben gehad.
Please help me, ik hou zoveel van mijn vriend…
Annie-nym