ouders kwijt

• esther

Waar ik altijd bang voor ben geweest is pas gebeurt. Mijn moeder is overleden toen ik zeven was, ze had een vrij onbekende ziekte waar ze nog niks aan konden doen. Ik heb het daar toen niet echt moeilijk mee gehad omdat ik zeven was en me niet precies kon voorstellen wat er gebeurde. Mijn vader werd na een paar maanden verliefd op een andere vrouw. Ik kan niet echt goed met haar opschieten maar ja … ze is wel m'n stiefmoeder. Ik ben nu ondertussen 15 (bijna 16) We hadden alleen nog geen gezin want ze werkte allebei tot laat en als mijn moeder weg ging en pa terug kwam lag ik al op bed. Tot een jaar geleden, toen kreeg hij te horen dat hij longkanker had. De dokters hebben hem toen geopereerd en zeiden dat alles goed was. Na 1 maand kregen we te horen dat hij bestraald moest worden. Wat uiteindelijk niet gebeurt is.Nu kregen we zo'n 2 maanden geleden te horen dat de kanker terug is, ik was er erg overstuur van. Na drie weken kregen we te horen wat er aan de hand is, hij kan niet meer geholpen worden. Ze konden hem alleen chemo bieden om z'n leven te verlengen. Dat wil hij zelf niet omdat hij dan weer zolang in het ziekenhuis moet zijn. Ik heb het hier erg moeilijk mee omdat ik straks alletwee mijn biologische-ouders kwijt ben. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat met m'n stiefmoeder, ik doe wel hard m'n best maar toch kunnen we niet goed met elkaar overweg. Ik zou graag willen mailen met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt of meemaken.

groetjes

esther

• koos

Hallo, Esher,heel veel sterkte, in deze moeilijke tijd.

Koos Sanders.

• jolanda

Hallo eshter

Ik leef erg met je mee maar mag ik je een ding zeggen blijf positief denken in ieder geval probeer dat voor je vader en voor je zelf en maak er nog wat van met de tijd wat jullie nog rest.

En wat je stiefmoeder betreft probeer een beetje met elkaar op 1lijn te zitten vooral al voor je vader zodat hij zich daar geen zorgen over hoeft te maken,

verder wens ik jullie heel veel sterkte toe en als je iemand zoekt om te praten dan kun je altijd bij me terecht

Groetjes Jolanda

• Mark

Ik zit in dezelfde situatie als jou mijn moeder is overleden op 19 oktober 2001 en dit is nog steeds erg moeilijk. Ze is 3 jaar ziek geweest. Mijn vader en moeder zijn gescheiden toen ik zal maar zeggen nog bij m'n moeder binnen zat. Omdat m'n vader niet goed voor m'n moeder was. Ik haat hem ook omdat die niet goed voor m'n moeder is geweest en wat mij betreft is die niet m'n vader. Ik ben nu zelf ook 16 (bijna 17) en woon nu bij m'n tante. Als er iets is over er gewoon over wilt praten kan je altijd even mailen.

Groetjes + Veel sterkte Mark

• bianca

hoi. esther.

Ik ben 17 jaar. Ik zit niet in dezelfde situatie als jij. Maar ik heb vorig jaar mijn vader verloren. We hadden te horen gekregen dat hij longkanker met uitzaaiingen had. Ze gaven ons nog een paar jaar. Hij zou dan worden behandeld met chemo. Twee weken erna hoorden we van de dokter dat de uitzaaiingen ook in het hoofd zaten. Nu gaven ze on snog maar een paar maanden. Na vier maanden is hij overleden. Het is nu iets meer dan een jaar geleden, en ik heb het er nog steeds heel moeilijk mee. Wat ik er wel van geleerd heb, is dat veel praten helpt. Er wordt dan wel niets opgelost maar het lucht wel op. Ik heb gemerkt dat het voor mijn vader zo moelijk was dat hij ons moest achterlaten. Maar het gaf hem een beetje troost dat het wel goedkwam met ons. Ik wil je aanraden om er over te praten met je vader, en steun hem zo veel mogelijk. Als je met hem praat steunt het je zelf ook. En over dat je er over in zit dat het niet lukt met je stiefmoeder: praat daar met haar over. Vertel haar de waarheid .dat je heel erg mee zit en dat je het wel anders zou willen. Mijn advies dus: praat erover.

Nou, ik wens je heel veel sterkte. Je mag me altijd mailen.

groetjes Bianca

• Annemarie de Jong

Hey ester.

Wat erg ik ben ook mijn moeder kwijtgeraakt toen ik tien (bijna elf) was.

Wat je vooral moet doen is veel met je vader doen, goeie gedachtes en mooie momenten om op terug te kijken.

verder veel sterkte en liefs xxxx

Annemarie.