Bewondering

• Yvonne Bosman-van der Helm

Lieve mensen,

Ik lees elke dag het nieuws en heb heel veel bewondering voor de mensen die hun verhalen kwijt schrijven via de prikbord van de kankerpagina.

Ben wel blij dat deze bestaat zeg!

Mijn man ligt nog opgenomen in het ziekenhuis en mag waarschijnlijk op donderdag weer naar huis toe.

Ook al hou ik mijn hart vast dat het niet erger wordt.

Jullie kennen mijn verhaal wel allemaal, maar toch moet ik het even kwijt en dat is dat ik heel veel aan jullie denken, vooral aan Coby en John en ook aan lieve Elsa die net haar moeder verloren heeft.

Ik wil zo graag een eigen homepage hebben, en weet niet hoe ik die moet maken. Ik heb het net aan een goede vriend gevraagd of die het mij uit wilt leggen. Zo kan ik mijn verhalen ook kwijt.

Mijn man Gerard en ik zijn vrijwillige medewerkers van het Gebarenplein, de Stichting Welzijn voor de doven uit Zoetermeer en de mensen zijn heel erg lief voor ons. Ik weet niet of jullie veel over de doven wereld weten, maar ik zou later graag een lezing willen houden over de ziekte kanker en dat ik dan ervaringen mee hebt om mee te om te gaan. Ik schrijf alles op papier en wil graag lezing houden en overweeg om ook later voor de dove mensen klaar te staan die hun geliefden hebben die kanker heeft. Ik bedoel dat ik ze graag willen begeleiden. Is dat wel goed idee? Ik wil de nabestaanden vooral heel veel steunen en helpen.

Graag jullie mening. Ik moet nu vooral voor mij zelf en ook voor mijn lieve aapje (zo noem ik mijn man graag, want die heeft van die lieve chimpagnese lipje…) aandacht besteden, ook al verhuizen wij binnenkort (aangepaste woning).

Liefs van Yvonne

• Marga

Yvonne,

Ik vind het een prachtig idee. Als je buiten je eigen ervaringen om nog meer nodig hebt, laat het dan gerust weten. Hoe meer mensen ervan op de hoogte zijn wat kanker is en hoe het ingrijpt in een mensenleven, hoe beter, vind ik.

Marga