opgezette lymfeklieren (lies)

• patrick

Als gevolg van een liesblessure (als gevolg van mountainbiken) constateerde mijn huisarts een groot aantal opgezette lymfeklieren in beide liezen en schrok hiervan.

Bloedonderzoek wees uit dat er niets ernstigs aan de hand zou zijn.

Opgezette lymfeklieren hebben schijnbaar meestal te maken met een infectie, wond of ziekte.

Kunnen de opgezette lymfeklieren ook verband hebben met een langdurige liesblessure (nu al ruim 8 maanden) ???

Na het lezen van sommige informatie op internet (Hodgkin, non-Hodgkin) maak ik me toch wel ongerust over die lymfeklieren.

• Marga

Hoi Patrick,

Ik heb al 6 jaar opgezette lymfeklieren in mijn lies. Het is bij mij een gevolg van een behandeling tegen kanker. De klieren zijn door een punctie onderzocht, maar er bleek niets aan de hand te zijn. Ik denk dat het bij jou wel verband kan houden met die liesblessure, bij mij heeft het te maken met lymfe-oedeem in mijn bovenbeen, dus niet met ziekte of verwonding. Als de klieren onderzocht zijn en daar is niets uitgekomen, zou ik me er maar niet al te druk over maken. Als er wel iets aan de hand was, was dat er bij het bloedonderzoek wel uitgekomen.

Marga

• Marielle

hoi Patrick,

ik wil even in gaan tegen dat bericht van marga, vooral de laatste zin; dat het er bij bloedonderzoek al uitgekomen zou zijn.

Ik snap dat je ongerust bent en wil het niet erger maken, maar ik had hodgkin en er was niets in m'n bloed te vindne, niets verontrustends. Dus als er alleen bloedonderzoek gedaan is; dan moet je zorgen dat ze nog; vooral alle zekerheid, een scan, echo of punctie doen. Dan heb je zekerheid en weet je misschien ook wat het WEL is, we gaan er maar vanuit dat het geen hodgkin is; dat komt toch vrij weinig voor.

Maar ga alsjeblieft door met zoeken naar de precieze oorzaak!

Als je een diagnose hebt kun je er wat aan doen; en weet je tenminste iets.

Heel veel succes,

gr Marielle